ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בתיווך החתן היהודי

השלום במזרח התיכון מתקדם: הפעם בלי ישראל בתמונה

אמש הצהירה כווית על צעד דרמטי לקידום השלום | במסגרת צעדי הפיוס בין קטאר לסעודיה הוסכם ששתי המדינות יפתחו את הגבול היבשתי והמרחב האווירי והימי | היום צפויה להתכנס פסגת מנהיגים בסעודיה | בארה"ב ובישראל עוקבים בדריכות 

השלום במזרח התיכון מתקדם: הפעם בלי ישראל בתמונה
חגיגות יום העצמאות הקטארי צילום: Unsplash

כווית הודיעה אתמול כי במסגרת צעדי הפיוס בין קטאר לסעודיה הוסכם שהחל מאתמול שתי המדינות יפתחו את הגבול היבשתי ואת המרחב האווירי והימי שלהן. 

‏היום (שלישי) תיערך פסגת מנהיגי מדינות המפרץ בסעודיה. יורש העצר הסעודי בן סלמאן, מדגיש כי פסגת מנהיגי מדינות המפרץ תתורגם באמצעות השאיפות של מלך סעודיה ומנהיגי מדינות המפרץ לאחדות ולסולידריות כדי לעמוד אל מול האתגרים באזור. לדבריו, זאת תהיה פסגה שתאחד את הרטוריקה בין המדינות ותחזק את הדרך שמניבה פירות טובים ופריחה. כך דווח רועי קייס ב'כאן 11'.

עוד דווח, כי אמיר קטאר ישתתף היום בפסגת מנהיגי מדינות המפרץ בסעודיה. ביקור ראשון שלו שם אחרי הרבה זמן.

‏בכיר בממשל טראמפ מוסר לסוכנות רויטרס שהסכם סופי בין המדינות אמור להיחתם היום. לפי המקור ג'ארד קושנר עזר לתווך ויהיה נוכח בטקס יחד עם עוד שני בכירים אמריקאים. כחלק מההסכם סעודיה, בחריין, האמירויות ומצרים יסירו את החרם וקטר תבטל תביעות משפטיות שהיא הגישה נגדן.

‏רועי קייס מציין כי עם כל החגיגיות נראה כמה זמן זה יחזיק מעמד. "במילים אחרות נבחן מקרוב את הרטוריקה אצל אל-ג'זירה בזמן הקרוב פלוס בערוצים שמנגד באמירויות ובסעודיה".

הרב מארק שנייר, שמונה בשנה שעברה ליועץ מיוחד למלך בחריין, אומר ל"בחדרי חרדים" על הסכם השלום בין קטאר לסעודיה: "המהלך של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) רק יאיץ את תהליך הנורמליזציה בין מדינות המפרץ שעדיין לא עשו שלום עם ישראל, מהלך כזה של המועצה מביא מומנטום לנורמליזציה של מדינות המפרץ. סעודיה, קטאר, עומאן וכווית ימשיכו את הדרך של איחוד האמירויות הערביות ובחריין".

המזרח התיכון סעודיה ארצות הברית הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד