י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משלוח ענק ממודרנה

קצב מטורף: לראשונה מאז הסגר השני: למעלה מ-8,300 נדבקים

מספר שיא בנתוני התחלואה מאז הסגר השני: מעדכון משרד הבריאות המתפרסם הבוקר עולה כי ביממה האחרונה אובחנו כ-8,303 חולים חדשים, המהווים סך 7.6% מכלל הבדיקות | שר הבריאות אדלשטיין מבהיר כי מבצע החיסונים יימשך בכל תוקף ובמודרנה מדווחים על משלוח ענק שבדרך

קצב מטורף: לראשונה מאז הסגר השני: למעלה מ-8,300 נדבקים
מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

8,308 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-450,116, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 110,813 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

נתונים אלו פורסמו שעות ספורות לפני כינוס ישיבת הממשלה ב-12:00 שתידרש להכריע על הידוק הסגר. אך בימים האחרונים, למרות הטלת הסגר, ממשיך מספר הנדבקים לעלות מידי יום.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 55,312. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 183 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 764 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,445. הנתון מעורר דאגה בהתחשב בכך ש- 98 בני אדם שנדבקו בקורונה בישראל נפטרו מסיבוכי הנגיף. מדובר בממוצע של קרוב ל-25 בני אדם שנפטרים מידי יום.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 7.6%.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי 146 אלף ישראלים התחסנו אתמול. בסך הכל כ-1.37 מיליון ישראלים קיבלו את המנה ראשונה של החיסון נגד קורונה.

אדלשטיין כתב: "אני מזכיר - חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השנייה. בינתיים מצב התחלואה מזנק, לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

מפת החיסונים

במקביל, הלילה הודיעה יצרנית התרופות האמריקנית מודרנה כי משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון של החברה לקורונה. עוד הצהירה מודרנה כי אספקת החיסונים לישראל תחל עוד החודש; על פי ההסכם ישראל תרכוש מהחברה 6 מיליון מנות חיסון – המספיקות לחיסונם של 3 מיליון ישראלים נוספים. בכך הפכה ישראל למדינה הראשונה מחוץ לצפון אמריקה שמאשרת את החיסון של החברה - ולשלישית בעולם כולו.

גם החיסון של מודרנה דורש מתן של שתי מנות והקפאה עמוקה, אם כי בטמפרטורה גבוהה יותר ממינוס 70 מעלות, כפי שדורש החיסון של פייזר.

רק ביום חמישי האחרון פורסם ב'חדשות N12', כי גורמים בחברת מודרנה טוענים שיש משלוח של מיליון מנות חיסון שכבר מוכן לשיגור לישראל, ורק מחכה לאישור סופי של הרשויות.

במשרד הבריאות בחרו אז להכחיש את הידיעה, וטענו שהחיסונים של מודרנה צפויים להגיע כמתוכנן - רק במהלך חודש מרץ. אולם הבוקר הידיעה התבררה כנכונה נוכח הפרסום של מודרנה, והתקווה היא שהגעת החיסונים לישראל כבר החודש (ינואר) במקום בחודש מרץ - תסייע להתגבר על המחסור הצפוי של חיסונים במהלך החודש, ותאפשר לישראל להמשיך לחסן את אזרחיה בקצב מהיר.

קורונה יולי אדלשטיין משרד הבריאות חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד