י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחירות חשאיות

הפריימריז להנהגת חמאס: יחיא סינוואר הכריע על מועמד

הבחירות לתפקיד הנהגת חמאס מתנהלות במעטה חשאיות | על פי מקורות פלסטיניים מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר תומך באיסמעיל הנייה במרוץ הנוכחי אל מול חאלד משעל שמעוניין לשוב לתפקיד

הפריימריז להנהגת חמאס: יחיא סינוואר הכריע על מועמד
יחיא סינוואר צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

‏הבחירות הפנימיות בחמאס: מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר תומך איסמעיל הנייה במירוץ להנהגת חמאס. כך מוסרים מקורות פלסטינים ואחרים.

לדברי המקורות, מדובר בחיזוק משמעותי להנייה בהתמודדותו על כהונה שנייה בתפקיד מנהיג חמאס. הפריימריז בחמאס מתנהל בחודשים אלה בשלבים ובחשאי, ‏ואמור להסתיים באביב בבחירת הנהגה חדשה שתוביל את חמאס ב-4 השנים הקרובות.

הנייה, איש חמאס עזה, מכהן בתפקיד מנהיג חמאס ב-4 השנים האחרונות, והוא החליף את חאלד משעל, איש חמאס חוץ לארץ, ששימש כמנהיג חמאס למשך יותר מ-20 שנה וכעת מעוניין להיבחר מחדש לתפקיד. כך מדווח גל ברגר.

‏המקורות מסרו ל'כאן חדשות' כי הזרוע הצבאית של חמאס טרם הכריעה במי מבין שני המועמדים תתמוך. גם סאלח עארורי, איש חמאס גדה היושב בחוץ לארץ, מעוניין בתפקיד, אך סיכוייו נחשבים נמוכים יותר.

בצל הבחירות הפנימיות המתנהלות, התפרסמו בשבועיים האחרונים שני מאמרי ביקורת על חמאס שנכתבו בידי שני בכירים בארגון. הם מותחים ביקורת על שחמאס אינו מאפשר שיח אמיתי לגבי האסטרטגיה שלו לשנים הקרובות, לא מכה על חטא בגין טעויות שנעשו ולא מאפשר ריענון אמיתי של שורות ההנהגה כל עוד הבחירות ממשיכות להתנהל בחשאי כמעין מועדון סגור.

חאלד משעל חמאס איסמעיל הנייה יחיא סינוואר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד