י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בסמיכות להילולא

הרוכל בשוק האמירויות הציע פרוכת עתיקה שנמצאה אותנטית • צפו

אתמול היה יום ההילולא של הרמב"ם, ובימים האחרונים נתקלו קבוצת מטיילים באמירויות בפרוכת עתיקה שהוצעה להם על ידי רוכל שטיחים, בירור קצר אישר את אותנטיות הפרוכת העתיקה

הרוכל בשוק האמירויות הציע פרוכת עתיקה שנמצאה אותנטית • צפו
הפרוכת בשוק באיחוד האמירויות צילום: איתמר אייכנר Ynet

התיירים הישראלים נוהרים לאיחוד האמירויות עם חתימת 'הסכם אברהם' והנורמליזציה בין המדינות, קבוצת תיירים סיירה בשווקים של האיחוד האמירויות נתקלו ברוכל שטיחים שהציע להם לרכוש פרוכת מעוטרת בכיתוב עברי.

התיירים ניגשו לבדוק מקרוב את הפרוכת וגילו כי מדובר בפרוכת עתיקה שנתרמה לכבוד הרמב"ם, "הפרוכת הזאת נדבה למקום רבינו הרמב"ם זצ"ל מאת מרים גריאני". כך על פי הדיווח של איתמר אייכנר בחדשות ynet. 

מדריך הטיולים מטעם חברת פגסוס חיים כהן סיפר ל-ynet כי הרוכל ראה את ההתעניינות של חברי הקבוצה ודרש עבור הפרוכת 5000 דולר, שלטענתו מקורו בתימן. חברי הקבוצה חששו שלא מדובר בפרוכת מקורית לאור כך שמשפחת גריאני הרקומה על הפרוכת מקורה לא מתימן, אלא ממצרים.

חברי הקבוצה פנו ברשתות החברתיות לקבוצות של יוצאי מצרים, ותוך זמן קצר אחד מנכדיה של מרים גריאני המתגורר כיום בניו יורק זיהה את הפרוכת, וסיפר על מנהגה של סבתו לתרום פרוכת עבור כל לידה של בן או בת, ובזכות קבלה זו היא אכן זכתה לחבוק בן כעבור שנה, ומקור הפרוכת אכן מקהיר. אך הדרך בו היא הגיעה לאיחוד האמירויות נותרה עלומה.

רמב"ם פרוכת איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד