י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
50% ערבים

ראש העיר שנלחם בחרדים מקים מפלגה חדשה

ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב הכריז על הצטרפות למרוץ לכנסת הבאה, ויוביל רשימה שוויוניות של יהודים וערבים • שמה של המפלגה החדשה: 'אור השחר' • יהב זכור כמי שהצר את צעדיהם של החרדים בעיר

ראש העיר שנלחם בחרדים מקים מפלגה חדשה
יונה יהב צילום: פלאש90

נותרו עוד ימים רבים עד לתאריך בו תוגשנה הרשימות שישתתפו במרוץ לכנסת הבאה, ומיום ליום רשימת המפלגות מתארכת עוד ועוד עם מועמדים נוספים הבאים לתקן את העוולות ולהציל את אזרחי ישראל.

הבוקר (שלישי) הכריז ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב על מעבר לזירה הארצית, והתמודדות לכנסת הבאה עם מפלגה חדשה בשם 'אור השחר'. הייחודיות של מפלגתו תהיה בכך ש-50% מנציגיה יהיו יהודים, ו-50% ערבים.

יונה יהב זכור לציבור החרדי כמי שניסה להצר את צעדיהם בחיפה. בזמן שכיהן כראש עיריית חיפה סבל הציבור החרדי מאפליה קשה בכל הנוגע לתקציבים. תושבי העיר עוד זוכרים כיצד שלח יהב את בריוניו כדי להרוס מבנה של ישיבה שהוקמה כחוק רק בגלל שהשכנים לא רצו שתהיה לידם ישיבה חרדית.

בעשרות מקרים התעלם יהב מדרישת תושבי העיר החרדים לתקצוב המגיע להם - לעיתים על פי ההסכם הקואליציוני ואף מנע בניגוד לחוק את מינויו של חבר המועצה החרדי מיכאל אלפר לתפקיד סגן ראש העיר.

בראיון הבוקר לגלי ישראל אמר יהב: "אחרי שביבי עשה הכול כדי לשסע במגזר הערבי, הוא פתאום גילה אותם. גם מר"צ פתאום גילה אותם, הערבים רוצים להיות שותפים בזכויות ובחובות".

בראיון הבוקר חשף יהב את המקום 2 ברשימה, אמין ענבתאווי, אף הוא ראש עיר בדימוס, בשפרעם השכנה. עוד הוסיף ראש עיריית חיפה לשעבר, "עשינו סקר במגזר הערבי והשבוע יהיה סקר במגזר היהודי".

יונה יהב חיפה בנימין נתניהו ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד