י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסתמנת הסכמה בין השרים

דרישת משרד הבריאות: סגירת כלל מערכת החינוך וצמצום העבודה

הזינוק בתחלואה מוביל את כלל השרים להבנה כי חייבים להדק את הסגר. קיימים מספר חילוקי דעות בעיקר בנושא החינוך | על פי הדיווח, הפרויקטור שוחח עם יו"ר כחול לבן גנץ והצליח לשכנע אותו בחיוניות של סגירת כלל מערכת החינוך בארץ | הממשלה תכריע בשעות הקרובות

דרישת משרד הבריאות: סגירת כלל מערכת החינוך וצמצום העבודה
סגר צילום: דוברות המשטרה

התחלואה מזנקת, מנהלי בתי החולים כבר מתריעים פעם נוספת על קריסה, כשבניגוד לסבבים הקודמים, כעת קיימת הסכמה גורפת גם בקרב שרי הממשלה כי יש להדק את הסגר, אך השרים עדיין חלוקים בנושאים כמו חנויות הטייק אווי ומוסדות החינוך, ולצורך כך בשעה 14:45 יתכנסו שרי הממשלה להכריע בנידון.

בישיבת הממשלה צפויים לדון בהידוק הסגר, כשעד הבוקר (שלישי) התנהלו עוד חילוקי דעות על סגירת מערכת החינוך, וכחול לבן ובראשם שר הביטחון בני גנץ התנגדו לסגירה. על פי דיווח ב'ערוץ 13' לאחר שיחה של גנץ עם הפרויקטור פרופ' נחמן אש, הוא שינה את דעתו וצפוי לתמוך בסגירת החינוך.

במשרד הבריאות דורשים את סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות, כמו גם צמצום מקומות העבודה לחיוניים בלבד ויציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (סופרים ופארם) ורק ביישוב או עיר המגורים.

בנוסף, דורשים במשרד הבריאות צמצום נוסף של איסור התקהלויות, כך יותר עד 5 אנשים בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (היום מותר 10 בפנים ו 20 בחוץ), עוד דורשים במשרד הבריאות לאסור על שהייה בבית אחר, צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50% ואיסור טייק אווי.

דקות לכינוס הממשלה, גנץ כינס את סיעתו והודיע: "נתמוך בסגר מלא למשך שבועיים - כולל סגירת מערכת החינוך וללא החרגות של מגזרים. עם זאת לא נאפשר פגיעה בזכות ההפגנה".

קודם לכן קרא השר אדלשטיין לשרי הממשלה לתמוך בהצעת משרד הבריאות: "אם אנחנו נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים ואנחנו נזכור שיש ערבות הדדית", כשהוא מתייחס גם לסוגיית האכיפה במגזר החרדי, ואמר: "אין שום הנחות, לאף אחד במדינת ישראל, הסגירה תהיה סגירה, לא יהיו מיוחסים בשום תחום ובשום ענף או שום ציבור".

נחמן אש סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד