י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר עיכוב של שנים

דיווח: בעיצומה של מערכת בחירות - היועמ"ש יכריע בקרוב בתיק דרעי

לאחר סחבת משפטית של כמעט חמש שנים, היועץ המשפטי לממשלה יודיע ככל הנראה בקרוב על החלטתו האם להעמיד לדין את שר הפנים אריה דרעי |ההחלטה צפויה להתקבל בעיצומה של מערכת בחירות | החקירה נגד השר נפתחה בשנת 2016 לאחר שעלו שורת חשדות בנוגע לעבירות הקשורות לטוהר המידות

דיווח: בעיצומה של מערכת בחירות - היועמ"ש יכריע בקרוב בתיק דרעי
השר דרעי ואביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע בקרוב מאוד על החלטתו בנוגע לתיק החקירה נגד שר הפנים אריה דרעי, כך דווח היום (שלישי) באתר 'גלובס'. על פי הדיווח, מנדלבליט כבר קיבל את החלטתו האם להעמיד לדין את דרעי או לא, ועתיד לפרסמה בימים הקרובים.

החלטתו של מנדלבליט תגיע אחרי סחבת משפטית של כמעט חמש שנים, בהן הוא סירב לקבל הכרעה, בשונה מתיקים דומים אחרים. את ההחלטה לפתוח בחקירה נגד השר דרעי קיבל היועץ המשפטי לממשלה בחודש מרץ 2016, לאחר שעלו חשדות בנוגע לעבירות הקשורות לטוהר המידות.

נזכיר, כי לפני מספר חודשים דווח ב'ערוץ 13' כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל לסגור את התיק נגד שר הפנים, זאת למרות המלצת המשטרה ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן להעמידו לדין.  על פי אותו דיווח, השיקול לסגור את התיק נבע מחוסר ראיות. כמו"כ, מנדלבליט הורה מספר פעמים להעביר את התיק לפרקליטות להשלמות חקירה.

גורמים משפטיים מתחו לאורך התקופה ביקורת חריפה על העיכוב המתמשך בסגירת התיק, והגדירו אותו כ'עינוי דין'. כעת, בעיצומה של מערכת בחירות רביעית, כל החלטה עשויה להציב בסימני שאלה את השיקולים המשפטיים. בשנת 2016, החלה חקירה גלויה בפרשה, במהלכה נחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר דרעי.

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות השר בהר שמואל ובגבעת שאול, ברכישת מגרש בספסופה, בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה, בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

 

 

 

השר דרעי תיק חקירה היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד