י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הידוק ההגבלות

פרסום ראשון • הדרישה של כחול לבן: אכיפה על החרדים בימי הסגר

קודם כינוס שרי הממשלה לדיון מיוחד על הידוק ההגבלות בשל הזינוק בתחלואה, התכנסו חברי סיעת כחול לבן לדיון מיוחד בנושא. בישיבה גיבשו השרים עמדה לפיה יש לדרוש אכיפה מלאה בימי הסגר, כולל במגזר החרדי | השר שי ל'בחדרי': "נדרוש מדיניות אכיפה אחידה בכל המדינה"

פרסום ראשון • הדרישה של כחול לבן: אכיפה על החרדים בימי הסגר
סגר בבני ברק צילום: Miriam Alster/Flash90

פרסום ראשון: במהלך דיון סיעת כחול לבן שהתכנסה היום (שלישי) קודם כינוס ישיבת הממשלה, גיבשו השרים עמדה לפיה יש לדרוש אכיפה מלאה בימי הסגר, כולל במגזר החרדי. על פי דרישת כחול לבן, האכיפה ההדוקה תתקיים על התקהלויות במגזר החרדי כולל בבתי הכנסת.

נושא האכיפה במגזר החרדי עלה לדיון נרחב לאחר היציאה מהסגר הקודם, כשמנהיגי הציבור החרדי הכריעו לפתוח את מוסדות החינוך מייד בראש חודש חשוון כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. במשרד הבריאות וראש הממשלה דרשו אז להעלאות את גובה הקנסות למפירי ההוראות - אך ללא הצלחה.

השר יזהר שי שמוביל את נושא דיוני הקורונה בכחול לבן אומר ל'בחדרי חרדים' דקות קודם כינוס הממשלה: "הנתונים שהוצגו לנו היום מלמדים על סכנה אמתית לתחלואה גבוהה בגלל התפשטות אפשרית של הווריאנט האנגלי. בכל החלטה של הממשלה, נדרוש מדיניות אחידה ואכיפה אחידה בכל המדינה".

"נבקש שיתוף פעולה מכל הציבור הישראלי ומכל מנהיגי הציבור בכל מגזר ובכל חלקי החברה הישראלית", הבהיר השר שי, שהתריע כי "חוסר שיתוף פעולה של מי מחלקי החברה הישראלית יגרום למאמץ הלאומי של סגר כללי להיכשל וכתוצאה מכך לא נצליח לעצור את התחלואה ברחבי המדינה".

רק הבוקר (שלישי) אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין לקראת הדיון כי "אם אנחנו נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים ואנחנו נזכור שיש ערבות הדדית". לגבי האכיפה במגזר החרדי אמר שר הבריאות, "אין שום הנחות, לאף אחד במדינת ישראל, הסגירה תהיה סגירה, לא יהיו מיוחסים בשום תחום ובשום ענף או שום ציבור".

בישיבת הממשלה צפויים לדון בהידוק הסגר, כשעוד הבוקר התנהלו עוד חילוקי דעות על סגירת מערכת החינוך, וכחול לבן ובראשם שר הביטחון בני גנץ התנגדו לסגירה. על פי דיווח ב'ערוץ 13' לאחר שיחה של גנץ עם הפרויקטור פרופ' נחמן אש, הוא שינה את דעתו וצפוי לתמוך בסגירת החינוך.

סגר מפלגת כחול לבן יזהר שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד