י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בקרוב פריימריז

שינוי כוחות בציונות הדתית: רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים

השר רפי פרץ שהוביל את מפלגת הבית היהודי להתרסקות וספג ביקורת קשה על התנהלותו הפוליטית מבית ומחוץ, מודיע היום כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בפריימריז לבית היהודי | את מקומו יתפוס ככל הנראהניר אורבך מי שמכהן כיום כמנכ"ל הבית היהודי | סמוטריץ קורא לאיחוד עם מפלגתו | בן גביר: "ההידרדרות הפוליטית של הרב רפי פרץ החלה כאשר הוא תקע בי סכין בגב"

שינוי כוחות בציונות הדתית: רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים
רפי פרץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מודיע היום (שלישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים, שנתיים לאחר שמונה ליושב ראש המפלגה והביא לריסוקה של המפלגה שלא עוברת זה זמן רב את אחוז החסימה. את מקומו צפוי ככל הנראה לתפוס מנכ"ל המפלגה ניר אורבך שיצטרף למפלגת 'ימינה'.

השר פרץ כתב בפוסט בפייסבוק: "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה".

"אמשיך בתפקידי עד להקמת ממשלה חדשה", הבהיר פרץ, שהוסיף והתייחס למו"מ עם ימינה: "אני מאמין בכל ליבי במפלגה ציונית דתית גדולה המניפה את דגל תורת ישראל בגאון לצד דגלי האומה והארץ, וכמובן את דגל מדינת ישראל כיסוד צמיחת גאולתנו. ואלווה את הבית היהודי בכל מה שיידרש להעצמת הציונות הדתית על כל גווניה תחת דגל הציונות הדתית המאוחדת".

רפי פרץ הצטרף לבית היהודי לאחר פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד שהקימו אז את 'הימין החדש' במטרה לסחוב אחריהם קולות ימין-חילוני, פרץ עמד אז בראש מפלגות הצינות הדתית תחת צל של חילוקי דעות קשים בינו לבין יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'.

לאחר הבחירות לכנסת ה-21 כש'הימין החדש' לא עברה את אחוז החסימה, פוטרו בנט ושקד מהממשלה ובמקומם מונה פרץ לשר החינוך תפקיד בו כיהן תקופה קצרה עד להרכבת הממשלה הנוכחית.

פרץ הצטרף לסיעת הציונות הדתית המאוחדת 'ימינה' בבחירות לכנסת ה-22 ולאחר הבחירות לכנסת ה-23 עם הקמת הממשלה נטש פרץ את
השותפות, חבר לנתניהו ומונה לשר לענייני ירושלים.

בימים הקרובים צפויים בבית היהודי לקיים פריימריז לראשות המפלגה, כשהשם המסתמן לתפוס את מקומו ולהצטרף לרשימת ימינה כאמור הוא ניר אורבך מי שמכהן כיום כמנכ"ל הבית היהודי.

בעקבות פרישתו של פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' קורא לאיחוד מפלגת הבית היהודי עם האיחוד הלאומי: "ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שיישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה", מסר סמוטריץ׳.

יושב ראש האיחוד הלאומי פנה אל חברי מפלגת הבית היהודי לאחד את המפלגות: "זה הזמן לאשר ולממש את הסכם המיזוג שנחתם בין המפלגות לפני הבחירות האחרונות, לבחור הנהגה מוסכמת ומשותפת, ולהביא בשורת אחדות גדולה".

עו"ד בן גביר מראשי עוצמה יהודית ומי שחש נבגד על ידי פרץ מסר בתגובה לפרישה: "היום הזה הוא לא יום שמח עבורי אבל הוא כן יום שצריך להיצרב בתודעת כל פוליטיקאי. ההידרדרות הפוליטית של הרב רפי פרץ החלה כאשר הוא תקע בי סכין בגב והפר ברית פוליטית עם עוצמה יהודית כמה דקות לפני סגירת הרשימות. לציונות הדתית מגיע יותר. בבחירות הקרובות תהיה אלטרנטיבה ובית לציונות הדתית, לימין ולכל אוהבי ישראל ויקום חיבור של אחדות אהבה ועשיה למען עם ישראל".

הבית היהודי רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד