י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצחון לשר אביטן

הקפאת המינויים במועצות הדתיות תיבחן בשנית

אחרי שהמשנה ליועמ"ש קמיניץ הקפיא את סדרת המינויים של השר לשירותי דת אביטן במועצות הדתיות, בין היתר בטענה לבעיות פליליות, נועדו היום השניים לישיבה ובסיומה הושגה הסכמה כי הקפאת המינויים תיעצר | אמש תקף השר אביטן את קמיניץ: "כולם אנשים צדיקים ואף אחד לא יכתים שם של שום חבר מועצה דתית במדינת ישראל"

הקפאת המינויים במועצות הדתיות תיבחן בשנית
קמיניץ והשר אביטן צילום: באדיבות המצלם

בעקבות חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ שקבעה כי 17 המועצות הדתיות שהוקמו שעות קודם פיזור הכנסת יוקפאו בגלל ניגוד עניינים ואף נטען על בעיות פליליות בחלק מהמנויים, לאחר פרסום דבריו של השר יעקב אביטן אמש (שני) נגד קמיניץ - הצליח השר לעצור את הליך הקפאת המינויים.

הקרב על המועצות > אביטן במתקפה: "מכתימים את שמם"

השר לשירותי דת יעקב אביטן נפגש היום (שלישי) בלשכתו עם המשנה ליועמ"ש עו"ד קמיניץ במטרה לדון בסוגיות מינוי ההרכבים והממונים במועצות הדתיות שנחתמו ערב פיזור הכנסת.

בישיבה ציין עו"ד קמיניץ לטובה, כי במהלך כהונת השר הושג הישג מרשים של כינון 17 הרכבי מועצות דתיות ברחבי הארץ, שבהם התקיימו כל ההליכים הנדרשים על פי דין וכללי המנהל התקין, בתיאום ובסיוע הלשכה המשפטית של המשרד.

בנוסף, נדונה סוגיית מינוי הרכבי המועצות והממונים הנוספים שנחתמו לאחרונה ערב פיזור הכנסת. בישיבה סוכם, כי ביחס למינויים אלה נדרשת בחינה פרטנית בשים לב לכללים החלים בתקופת הבחירות, ובין היתר בהתייחס לצרכי המועצות, הדחיפות שבמינוים, ובהתאם להליכים הנדרשים על פי הדין.

"ביחס לרישום הפלילי", נמסר, "בישיבה הובהר כי לא הייתה כל כוונה להטיל דופי בכלל המועמדים, אלא אך להתריע על קושי שעלול לחול ביחס למיעוטם של מקרים, שאינם מלמדים על הכלל".

בהתייחסו לטענות על בעיות פליליות במינויים שביצע, אמר אמש השר אביטן, "כולם אנשים צדיקים ואף אחד לא יכתים שם של שום חבר מועצה דתית במדינת ישראל, שום גורם ככל שיהיה מכובד, מדרג המשפטי הכי גבוהה שיכול להיות - לא יפגע בשום חבר מועצה דתית, כי, כולם כשרים, הגונים, הכי ראויים ואם אתם עושים חשבון אז תבינו כמה אנשים אנחנו בודקים".

ארז קמיניץ יעקב אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד