י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא ידוע אם החיסון יעיל

נחשפו פרטים על המוטציה החדשה והם מדאיגים במיוחד

המוטציה החדשה שהתגלתה בדרום אפריקה מדאיגה את הקהילה הרפואית הבינלאומית ולא ידוע אם החיסון יעיל כנגדה • יו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה: "הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע"

נחשפו פרטים על המוטציה החדשה והם מדאיגים במיוחד
דגימת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כאילו לא מספיקים לנו וירוס הקורונה והמוטציה הבריטית, לפני מספר שבועות דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על מוטציה חדשה שהתגלתה בדרום אפריקה.

על פי הדיווח, של שר הבריאות הדרום אפריקאי, המוטציה 501.V2 של נגיף הקורונה לא מדבקת יותר בשונה מהמוטציה הבריטית שדווח כי היא יותר מדבקת ב-70%, אולם היא עשויה לגרום למקרי תחלואה חמורים יותר - ובשונה מהנגיף הותיק, הנגיף שעבר מוטציה קטלני גם לצעירים.

על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, המוטציה בחדשה תרמה להתפשטות הנגיף במדינה כמו גם למספר המתים החריג בה. בתדרוך וירטואלי שנעשה ביום שישי האחרון הוא ציין כי "הראיות שנאספו עד כה, לפיכך, מציעות כי הגל השני שאנחנו חווים מונע על ידי וריאציה חדשה זו".

פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, התראיין היום (שלישי) למהדורת שלוש עם עופר חדד בחדשות 12 וסיפר כי "מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה. היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה". לטענתו קיימות בסך הכול 3 מוטציות, לאחר ששתיים נוספות ומדבקות התגלו במיקום מרכזי מאוד של הווירוס: אתר ההיקשרות לקולטנים, שם הוא מתחבר לתאים.

פרופסור שוב לא ידע לומר האם החיסונים הקיימים כעת בשוק יעילים גם אל מול המוטציה הדרום אפריקאית. "עדיין בודקים את זה", הוא אמר. "בכל העולם בוחנים את כל החיסונים וצריך להמתין ולראות מה יהיה".

לדבריו, "אנשים קוראים לזה 'המוטציה הדרום אפריקאית', אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן". הוא ציין כי המוטציה הגיעה כבר לשמונה מדינות על פי מה שידוע כעת וכי המוטציה הבריטית הגיעה ללמעלה מ-40 מדינות.  "הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע", סיכם. "וירוסים מתפשטים ועוברים מוטציות באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת".

קורונה דרום אפריקה המוטציה הבריטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד