י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חיבור עם כחול לבן לא על הפרק"

השרה הצטרפה ללפיד וחשפה את השיחה עם ליצמן

הערב התייצב יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד והציג את הרכש החדש למפלגתו, השרה לשוויון חברתי מירב כהן שערקה מ'כחול לבן'. במהלך דבריה במסיבת העיתונאים סיפרה: "כשנכנסתי לתפקיד, השר יעקב ליצמן תפס אותי לשיחה במליאת הכנסת ושאל אותי האם עשיתי היום את היומית שלי. שאלתי אותו למה הוא מתכוון. הוא אמר "האם הועלת היום למישהו?"

השרה הצטרפה ללפיד וחשפה את השיחה עם ליצמן
השר יעקב ליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, הכריזה הערב (שלישי) על הצטרפותה למפלגת 'יש עתיד', שם היא צפויה להשתלב ברשימת המפלגה לכנסת ה-24, כשכבר מחר היא תתפטר מהכנסת ומהממשלה כדי להחזיר את המנדט ל'כחול לבן'.

כהן הסבירה את הצטרפותה במסיבת עיתונאים לצד היו"ר יאיר לפיד ואמרה: "בחרתי להיכנס לפוליטיקה כדי להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד. למקום בו מבוגרים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מוחלשות נוספות זוכים ליחס הוגן ומכבד. וכדי לעשות את ישראל למדינה שוויונית יותר".

השרה סיפרה לנוכחים, "כשנכנסתי לתפקיד השרה לשוויון חברתי וגמלאים, השר יעקב ליצמן תפס אותי לשיחה במליאת הכנסת ושאל אותי האם עשיתי היום את היומית שלי. שאלתי אותו למה הוא מתכוון. הוא אמר "האם הועלת היום למישהו?".

לדבריה, "מאז אני שואלת את עצמי בסוף כל יום עבודה- האם הועלתי למישהו היום? זה מה שמניע אותי. וזכיתי להועיל".

על העריקה ל'יש עתיד' אמרה, "אני עוזבת מפלגה ואת יו"ר המפלגה בני גנץ, אדם שיקר לי מאוד, שעושה ככל יכולתו למען המדינה. אדם גדול שאף נתן לי את ברכת הדרך לדרכי החדשה. החודשים האחרונים היו לא קלים והם הובילו אותי ליום הזה, להחלטה הזאת, לא בקלות".

לדברי השרה, "האמנתי שהדבר הנכון הוא שכחול לבן תחזור בחזרה לשותפות עם יש עתיד ויאיר לפיד, וכפי שבעבר לפיד ידע לשים את עצמו בצד ולרוץ שלוש פעמים תחת הנהגתו של גנץ, עכשיו הגיעה העת שלפיד יוביל לשינוי המיוחל. פעלתי רבות למען איחוד הכוחות הזה, אך לצערי כחול לבן בחרו שלא ללכת בדרך הזו".

"עבורי", אמרה עוד השרה, "הבחירה ביש עתיד היא מתבקשת וטבעית. יאיר לפיד והנבחרת המצוינת שלו, כאן כדי לעשות דרך ארוכה במטרה לשנות לטובה את פני המדינה הזו, ואני רוצה לעשות את הדרך הזו יחד איתם. לא נכנסתי לפוליטיקה כי אני בעד נתניהו או נגד נתניהו, זה לא מה שמניע אותי. אני קמה בבוקר בשביל לעזור לאנשים. אבל אי אפשר באמת לעזור, אי אפשר לספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת, שתתמקד באתגרים העצומים שניצבים בפנינו, כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות, משיקוליו האישיים. מגיעה לנו מנהיגות אחרת". סיכמה.

יאיר לפיד נאם לפניה ובירך: "מירב הצטרפה אלינו מפני שרק יש עתיד גדולה וחזקה תבטיח שתקום פה ממשלה חדשה, שפויה, ליברלית, שומרת חוק. אני שמח להזמין את השרה מירב כהן. ברוכה הבאה ליש עתיד".

בפרק שאלות העיתונאים אמר לפיד כי חיבור עם כחול לבן אינו עומד על הפרק.

יאיר לפיד יש עתיד מפלגת כחול לבן יעקב ליצמן בחירות לכנסת ה 24 מירב כהן בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד