י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ירדו מהמסך

הקורונה גבתה את חייהם של למעלה מ-500 עיתונאים

במהלך שנת 2020 מצאו את מותם למעלה מ-500 אנשי תקשורת ועיתונאים, מנגיף קורונה. לצד רבים בתעשייה שפוטרו בעקבות קיצוצים כלכליים

הקורונה גבתה את חייהם של למעלה מ-500 עיתונאים
צלמים. (אילוסטרציה) צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מיליונים איבדו את חייהם ברחבי העולם כתוצאה מנגיף הקורונה ועוד מיליונים רבים איבדו את מטה לחמם, בין הנפגעים הרבים היו גם 500 אנשי תקשורת ועיתונאים ברחבי העולם שירדו מהמסך ולא ישובו אליו עוד.

"תעשיית החדשות ספגה לא רק הפסדים כלכליים, אלא גם אובדן של מאות חייהם של עיתונאים", כך אמר ניק צ'רלס, דובר פרויקט 'הגנה על עיתונות', שפרסם נתונים על אודות מספר המתים ביום שני האחרון.

"בעוד שהשנה האחרונה הייתה עגומה למדי, ישנם סימנים של תקווה לשנת 2021: החיסון כבר מופץ, חבילת סיוע כלכלית חדשה הועברה והממשל (האמריקאי) הנכנס כבר הזכיר שהוא רוצה להעניק עזרה כלכלית רבה יותר לתקשורת" הוסיף צ'רלס.

המספר עשוי להתגמד בהשוואה לסך המתים בארה"ב בלבד, שהם כיום יותר מ-300,000, אך בהשוואה למספר העיתונאים שנהרגו ברחבי העולם בזמן שהם ביצעו את עבודתם כ-30 במספר, 500 עיתונאים מתו מנגיף הקורונה בשנת 2020, וזהו מספר גדול מאוד. העיתונאים שמתו בעת ביצוע עבודתם, הם כאלה שסיקרו אזורי מלחמה במקומות שונים בעולם, כמו אפגניסטן תימן ולוב.

שנת 2020 הייתה הרת אסון עבור תעשיית תקשורת החדשות, מגיפת נגיף הקורונה גרמה למספר לא מבוטל של סגירת עיתונים, היו השנה פיטורים נרחבים בכל תחום התקשורת מכיוון שהמגיפה צמצמה הכנסות מפרסום שרוב גופי התקשורת תלויים בהן.

קורונה עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד