י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרובוקציה?

הזוי: איראן הוציאה צו מעצר לנשיא טראמפ

איראן הוציאה צו מעצר שני לנשיא ארה"ב טראמפ, בעקבות החיסול של קאסם סולימאני וביקשה סיוע מהאינטרפול במעצרו יחד עם רשימה של עשרות בכירים אמריקניים

הזוי: איראן הוציאה צו מעצר לנשיא טראמפ
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

איראן הוציאה אתמול (שלישי) צו מעצר שני במספר, לנשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, בגין חיסולו של הגנרל הבכיר קאסם סולימאני, כמו גם ל-47 פקידים מארצות הברית מהאינטרפול.

"הרפובליקה האיסלאמית של איראן עוקבת ברצינות רבה אחר מי שהורה והוציא לפועל את הפשע הזה", אמר דובר רשות השיפוט האיראנית, גולמהוסין אסמאילי, לעיתונאים. הבקשה לצו מעצר מהאינטרפול היא הבקשה השנייה, לאחר שהראשונה הוצאה זמן קצר לאחר החיסול לפני שנה בבגדד בירת עיראק.

הפרובוקציה האחרונה של איראן, מגיעה לאחר שזו הודיעה על העשרת האורניום לרמה גבוהה בניגוד להסכם עם אירופה, ולאחר שאיראן תפסה מכלית דרום קוריאנית במפרץ הפרסי.

דרום קוריאה דרשה אתמול את שחרור מכלית הנפט ובה 20 אנשי הצוות שלה שנלכדו ביום שני ליד מיצר הורמוז. איראן מצידה טוענת כי האונייה נתפסה בגין "הפרה חוזרת של חוקי הסביבה הימית", אך התפיסה באה על רקע דרישות איראניות מדרום קוריאה לשחרר נכסים שהוקפאו בגלל סנקציות אמריקאיות בשווי של 7 מיליארד דולר.

ארה"ב כינתה את התפיסה "חלק מניסיון ברור לסחוט את הקהילה הבינלאומית" והצטרפה לדרישת דרום קוריאה לשחרור המכלית.

ביוני האחרון הוציא תובע בטהרן צו מעצר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולעשרות פקידים מוושינגטון וטען כי הם אחראים ל'רצח וטרור'.

משטרת האינטרפול שמקום מושבה בעיר ליון שבצרפת, דחתה את הבקשה הזו, והגיבה כי היא אינה מתערבת ב"פעילות בעלת אופי פוליטי, צבאי, דתי או גזעי".

דונלד טראמפ איראן קאסם סולימאני אינטרפול צו מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד