י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל הסגר הבריטי

בתוך שבועיים: מעל 30 נפטרים בקהילות היהודיות

בצל הסגר אליו נכנסה בריטניה אתמול למשך 7 שבועות לפחות במטרה להפחית את התחלואה, מפרסמת מועצת הקהילות היהודית את נתוני הפטירה בשבועיים האחרונים שעומדים על 18 בשבוע שעבר ו-14 בשבוע שלפניו 

בתוך שבועיים: מעל 30 נפטרים בקהילות היהודיות
רחוב בבריטניה צילום: unsplash

למעלה מ-30 יהודים מתו מנגיף הקורונה בבריטניה בשבועיים האחרונים של שנת 2020, כך על פי הנתונים הסטטיסטיים האחרונים שפורסם על ידי מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה.

בשבוע שהסתיים ב-1 בינואר, קיימה המועצה 18 הלוויות יהודיות, בהן נרשם בתעודת הפטירה כי סיבת המוות היא מנגיף הקורונה, בשבוע שלפני כן נערכו 14 הלוויות.

מאז פרוץ המגיפה, 648 יהודים בריטים נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף, נתוני המועצה מבוססים על דיווחים של למעלה מ-30 מרכזים יהודיים ברחבי בריטניה.

בעוד בריטניה נכנסה לסגר קפדני שיימשך שבעה שבועות, בתי כנסת יכולים להישאר פתוחים תחת המגבלות עליהן הכריז ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ביום שני בערב, הכוללים, ריחוק חברתי וכמות מתפללים מצומצמת. אך בניגוד לאנגליה, כל מקומות התפילה של כל הדתות אמורים להיסגר בסקוטלנד.

בתי כנסת רבים באנגליה קיבלו החלטה לסגור שוב בעקבות התגברות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, שהשלכותיו עדיין לא ברורות דיו. לפי הנחיות הממשלה, הלוויות יכולות להתקיים בהשתתפות מקסימום 30 משתתפים והקמת מצבה מקסימום עד ששה נוכחים.

חתונות נאסרו בבריטניה, אא"כ בנסיבות יוצאות דופן - למשל אם אחד מבני הזוג חולה קשה ורוצים להספיק את החתונה, וזאת בתנאי לעד ששה חוגגים.

קהילות יהודיות בריטניה קורונה נפטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד