י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקטסטרופה באירופה

איש העסקים הבריטי: "תביאו לנו את נתניהו שיציל אותנו"

"חולי קורונה מחכים במגרש החנייה בבית החולים ולא מטופלים", כך מתאר איש עסקים ישראלי שגר בבריטניה את ההתמודדות עם הנגיף והוסיף: "תלמדו ממה שקורה פה בבריטניה. המצב באירופה באמת קטסטרופלי, ישראל זה עולם אחר לגמרי"

איש העסקים הבריטי: "תביאו לנו את נתניהו שיציל אותנו"
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע על סגר מלא, זאת בשל התפשטות מוטציית נגיף קורונה במדינה. הסגר יארך ככל הנראה עד לחודש פברואר, ובמהלכו ייסגרו מוסדות החינוך ומקומות העבודה והתושבים יידרשו להישאר בבתיהם. אדם, איש עסקים ישראלי שגר בלונדון, סיפר על המצב הקשה במדינה בעקבות משבר קורונה וההתפרצות המחודשת.

בריטניה קורסת תחת נתוני התחלואה הגבוהים בקורונה. כאשר ביום שני האחרון אובחנו במדינה 58,784 מאומתים חדשים, ו-407 מתו כתוצאה מהנגיף. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הכריז על הכניסה לסגר, והודה כי אם לא היו מתבצעות ההגבלות, מערכת הבריאות במדינה הייתה קורסת בתוך 3 שבועות. אדם סיפר על המצב הקשה במדינה: "מחלקות טיפול נמרץ מלאות, אם אתה מתקשר לאמבולנס לא תקבל יגידו לך קח מונית לבית החולים אנשים מחכים חולי קורונה במכוניות שלהם, במגרש חניה בבית החולים לא מטופלים, יש עדויות של חוסר בחמצון בביה"ח הכי גדול בלונדון".

הוא הסביר כי: "בספטמבר החליטו לפתוח את בתי הספר וזה הזניק את התחלואה למדדים היסטריים. הייתה פה תוכנית רמזור שפשוט קרסה, לא עבדה, לא הורידה את התחלואה ועכשיו החליטו על סגר כללי. אסור לנו לצאת מהבית. אתה יכול לקבל דו"ח כספי, אסור לצאת מהבית רק לפעילות ספורטיבית. המצב פה מאוד קשה, גם התחלואה כל כך התפשטה פה במהירות, בתי החולים בלונדון פשוט קרסו".

"תביאו לנו את נתניהו, קחו את בוריס ג'ונסון"

כמו כן, הודה אדם, כי "בחודשים האחרונים הייתה התרופפות אנשים עשו מה שהם רוצים לא שמרו על הכללים, חלק גדול מהציבור. ראו את זה בכול מקום ולכן התחלואה זינקה וזה התחיל מהממשלה, בוריס ג'ונסון עשה פה טעויות באמת חמורות ביותר לאורך כל המגפה, הוא היסס ללכת לסגר בזמן הנכון ולכן התחלואה זינקה. צוות המומחים שמייעץ לבוריס ג'ונסון ולממשלה, אמרו שתוך 21 יום אם לא יעשה סגר מלא, מערכת הבריאות פשוט תקרוס", ואף עדכן כי: "אין תאריך סופי לסגר".

אדם השווה את המצב בבריטניה למצב בישראל, ואמר: "בישראל יש מערת בריאות מפוארת אם משווים למערכת הבריאות הבריטית. אי אפשר להשוות את המצב לישראל בכלל, המצב פה ממש ממש קטסטרופלי, התחלואה בכל מקום. רופאים ואחיות שמתראיינים פה לערוצים מעידים על תחלואה מאוד קשה, גם בקרב צעירים בבתי החולים". הוא פנה למקבלי ההחלטות בישראל והתריע: "תלמדו ממה שקורה פה בבריטניה, תוכנית הרמזור קרסה, התחלואה הכי גדולה זה בתי הספר - אלה העובדות. תסגרו את בתי הספר, הורים אל תשלחו את הילדים לבתי הספר והפוליטיקאים קחו אחריות ריבונו של עולם - זה יעלה בחיי אדם. תלמדו ממה שקורה בבריטניה, תסגרו הכול".

כמו כן הוא קרא להמשיך במבצע החיסונים: "אי אפשר להשוות את מערך החיסונים פה לישראל, ממש טיפין של חיסונים זה לא מורגש פה. מערך החיסונים שיש בישראל מפואר. דיברו איתי שבוע שעבר על האפשרות להגיע לישראל להתחסן, אני חושב על זה באמת, איך לעשות את זה. אני בדקתי מתי אקבל פה בבריטניה חיסון, בין ינואר ליולי 2022. התקשורת הבריטית מדווחת על ישראל סביב השעון, בעיקר סביב מערך החיסונים, אי אפשר להשוות. תביאו לנו את נתניהו, קחו את בוריס ג'ונסון ונתניהו יציל אותנו מכל המצב הזה. אתם רואים את סוף הקורונה, אתם בגל נוסף והולכים לסגר אבל רואים את הסוף. פה לא רואים את הסוף, לא יודעים מתי זה יסתיים, אולי בשנה הבאה. המצב באירופה באמת קטסטרופלי, ישראל זה עולם אחר לגמרי".

עריכה: עופרי גליכמן, 103fm

קורונה בריטניה איש עסקים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד