כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

גפני מדבר ליצמנאית: "לא נעביר תקציב"

מסתבר שיו"ר ועדת הכספים קלט את הפרנציפ. בדיון בוועדת הכספים הוא איים: אין כסף למשרד המשפטים עד שתתקבל תוכנית לשיפוץ בתי הדין הרבניים • "אל תבואו", אמר גפני בליצמנאית

לא מאשר כסף. גפני והפטיש
לא מאשר כסף. גפני והפטיש

בדיון בוועדת הכספים הודיע יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, כי הובטח לו על ידי משרד האוצר, בדיון שהתקיים לפני מספר חודשים, כי בתוך חודש ימים, משרד האוצר יגבש תכנית לשיפוץ בתי הדין הרבניים הממוקמים במבנים הרוסים. "לא ביקשנו תקציב, ביקשנו תכנית. הבטיחו כי בתוך חודש ימים הדבר יבוצע, ודבר לא נעשה", אמר ח"כ הרב גפני.

במהלך הדיון אמר הרב אלי בן דאהן, מנהל בתי הדין הרבניים, כי ישנם בתי דין רבים בכל רחבי הארץ, שמצבם רעוע ואינם ראויים לתפקוד. "בית הדין היחיד שעוסקים בבינוי שלו הוא בחיפה. ישנם רבים נוספים שנמצאים במקום לא ראוי. הגשנו בקשה לאגף תקציבים ולא קיבלנו עד כה אישור. יש שתי עיריות, רחובות ואשקלון, שמוכנות מעצמן להקצות שטח בתוך העירייה, לבנות בתי דין רבניים. אם האוצר יאשר את התכנית, נצא מיד לבניה".

נציג משרד האוצר אמר בדיון כי הנושא תלוי בסדר העדיפויות במשרד המשפטים. "אנו מצידנו התחלנו דיונים עם כל הגופים, ובבתי דין הרבניים הציגו תכנית בינוי שכוללת את רוב בתי הדין הקיימים. ההצעה תיבחן במסגרת סדר העדיפויות של שר המשפטים".

לסיכום הדיון, אמר יו"ר הוועדה, כי תשובת משרד האוצר אינה מספקת. "הבטיחו לי שבתוך חודש תהיה תכנית ברורה, לא כסף. תכנית שתבהיר איזה בית דין צריך שיפוץ וכו', כשהגיע התקציב לבינוי בתי המשפט בישראל, ביקש ממני שר המשפטים לא לעכב את התקציב, וגם באוצר הבטיחו להיערך לשיפוץ בתי הדין הרבניים שנמצאים במצב קטסטרופלי, אך כפי שכולנו רואים, דבר לא נעשה. המצב הפיזי של בתי הדין הרבניים מעורר אנטגוניזם חמור כלפי בתי הדין ומעמדו, וזאת לא אשמת החרדים. משרדי האוצר והמשפטים הם האחראיים לנושא הפיזי. הבטיחו לטפל, ולא עשו דבר".

גפני אמר עוד, כי בזמנו, כאשר עבר כל תחום בתי הדין לסמכות משרד המשפטים ולאחריות בתי המשפט - התנגד למהלך. "מתברר שצדקתי, הנושא של בתי הדין ומצבם פשוט איננו על סדר יומכם, ההבטחה שלכם לוועדה לא קוימה. כל עוד אין תכנית מסודרת לבינוי לבתי הדין אל תביאו לכאן ממשרד האוצר העברות תקציביות למשרד המשפטים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד