כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נתניהו ואובמה נפגשו בצל אישור בניה נוסף בירושלים

במשך שעתיים ישבו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בארבע עיניים וניסו לשקם את היחסים בין המדינות • בזמן הפגישה פורסם על אישור בנה נוסף בירושלים

בארבע עיניים
בארבע עיניים

למעלה משלוש וחצי שעות שהה בליל אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, לפחות כשעה וחצי מהן בחברתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

נתניהו ואובמה נועדו כשעה וחצי בחדר הסגלגל כשבמרבית הזמן התקיימה פגישתם בארבע עיניים. בסיום הפגישה פרש אובמה לחדרו שבמתחם המגורים בבית הלבן ונתניהו ויועציו התכנסו באולם רוזוולט שבבית הלבן להתייעצות בת למעלה משעה. בסיום ההתייעצות ביקש נתניהו להיפגש שוב עם הנשיא, ובקשתו מולאה. בפעם השניה ישבו השניים פעם נוספת בארבע עיניים למשך חצי שעה.

כצפוי לא מסרו המנהיגים עצמם הודעה משותפת בסיום הפגישה, ובמשך שעות ארוכות לאחר סיום הפגישה עמלו יועץ התקשורת של נתניהו, ניר חפץ, ומקבילו האמריקאי, רוברט גיבס, על ניסוח הודעה משותפת.כשלבסוף הופצה הודעה בה נמסר כי הפגישה התנהלה "באווירה טובה" וכי הפגישה בין צוותי היועצים עסקה ב"דיון ברעיונות שהועלו בפגישה בין הנשיא לבין ראש הממשלה נתניהו".

שעה קלה לפני הפגישה פירסמו כלי התקשורת על אישורה הסופי של תוכנית הבנייה במתחם מלון "שפרד"בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. על פי דיווים נתניהו לא ידע עם כניסתו לפגישה על האישור, קודם לפגישה אמר נתניהו, שקיווה לשקם את האמון בינו לנשיא, כי ש"אסור למשכן את היחסים בין ישראל לארה"ב בגלל המחלוקות בעניין ירושלים".

חלק נוסף בפגישה עסק בנושא האיראני. נתניהו הדגיש שרק סנקציות חריפות ביותר עשויות לגרום לטהראן לעצור את תוכנית הגרעין, כשגם עובדה זו מוטלת בספק. הוא ציין שעל ארה"ב "לשקול את כל האפשרויות שעומדות לרשותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד