כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סנטורים לאובמה: הרפה מישראל • פרשנים: מפגן מרהיב של איפא"ק

"ישראל היא בעלת בריתנו, ואל לנו לשכוח זאת", קראו מרבית חברי הקונגרס ובית הנבחרים בעצומה שנשלחה לנשיא אובמה • פרשנים: העצומה מפגן כח מרהיב של השדולה היהודית

סנטורים לאובמה: הרפה מישראל • פרשנים: מפגן מרהיב של איפא"ק

הלחץ שלחץ נשיא ארה"ב ברק אובמה על ישראל, לא מוצא חן בעיני מרבית המנהיגים הפוליטיים בבירה האמריקנית.

2 עצומות שנשלחו לנשיא האמריקני, שעליהן חתמו רוב הסנטורים ואנשי הקונגרס בבירה, דורשות מן הנשיא להרפות את הלחץ מעל ישראל.

על אחת העצומות, שמוענה למשרד החוץ האמריקני חתומים 76 סנטורים, המהווים יותר משלושה רבעים ממליאת הסנט, ועל האחרת - 333 צירים בבית-הנבחרים, כ-75% מהמליאה.

בעצומת הסנטורים נאמר, בין היתר: "ישראל מוסיפה להיות הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזה"ת והיא מביאה לאזור יציבות, דבר נדיר באזור טרוף זה. ישראל היא בעלת ברית אמינה ועקבית והיא מסייעת לקדם את האינטרסים האמריקניים באזור".

"אנו מכירים בכך", כתבו הסנטורים, "שממשלתנו וממשלת ישראל לא תמיד יגיעו לתמימות דעים בסוגיה זו או אחרת בתהליך השלום. אך הדרך הטובה ביותר לפתור חילוקי דעות כאלה היא הדרך הידידותית, כפי שיאה לבעלת ברית אסטרטגית ותיקה. לעולם אסור לנו לשכוח את עומקה והיקפה של הברית ביננו ועלינו לעשות כל מה שביכולתנו כדי לחזק את היחסים שהניבו תועלת לשתי המדינות במשך יותר מ-60 שנה".

עצומת בית הנבחרים קוראת לקלינטון לעשות כל דבר אפשרי כדי שהמתיחות בין ארה"ב לישראל לא תפגע בתהליך השלום, וכמה מסעיפיה זהים לקטעים בעצומת הסנאט.

חתימת בנבחרים על העצומות מהווה הפגנת חוק אדירה, של אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, שכוחה מסתבר, למרות הכל ולמרות התחרות מארגון השמאל האמריקני, גיי סטריט, עודו במותניה.

פרשנים מעריכים, כי יתכן והנימה המרוככת בה נקט אתמול הנשיא אובמה מול ישראל, במסיבת עיתונאים בסיום ועידת הגרעין, היא פועל יוצא של עצומת הפוליטיקאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד