י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסכם קדנציה

הדיקטטור ברגע נדיר של גילוי לב: "נכשלנו בהכל"

הדיקטטור מצפון קוריאה, קים ג'ונג און פתח אתמול את ועידת המפלגה הראשונה שלו מזה חמש שנים - והודה שכמעט אף אחד מהיעדים שהציב למדינה בשנת 2016 לא הושג

הדיקטטור ברגע נדיר של גילוי לב: "נכשלנו בהכל"
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, שעל פי דיווחים בתקשורת הדרום קוריאנית הוציא להורג לאחרונה כמה וכמה אזרחים כי הפרו הוראות. הודה ברגע נדיר של גילוי לב כי "אף אחת ממטרות ההתפתחות של המדינה לא הושגה מאז הן הוגדרו בשנת 2016".

קים פתח את קונגרס מפלגת הפועלים הראשון מזה חמש שנים, כאשר מפלגת השלטון התכנסה בפיונגיאנג אתמול. אלפי משתתפים ישבו בצמוד זה לזה ללא שום ריחוק חברתי, וללא מסיכות וזאת על רקע הטענות הנמשכות של קים כי המדינה טרם מצאה חולי קורונה.

קים נשא נאום פתיחה בו אמר כי יעדי ההתפתחות שהוגדרו בקונגרס 2016, 'לא הושגו כמעט בכל התחומים'. כך על פי סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית.

את קונגרס מפלגת העובדים הקים קים ג'ונג און מחדש בשנת 2016 לאחר הפסקה של 36 שנים.

קים צפוי לראות גם שינוי במדיניות ארה"ב תחת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שבניגוד לנשיא דונלד טראמפ צפוי להימנע מדיפלומטיה, אלא ילך על עונשים נגד צפון קוריאה, אלא אם כן קים ינקוט בצעדים משמעותיים בהפסקת ניסויים גרעיניים.

באופן רשמי, הקונגרס הוא גוף ההחלטות המוביל ביותר של המפלגה, אם כי החלטות היומיום העיקריות מתקבלות על ידי קים והמעגל הפנימי שלו. סגירת הגבול של צפון קוריאה עם סין, השותפה המסחרית הגדולה ביותר שלה, כדי להישמר מפני הקורונה, גבתה מחיר כבד מכלכלת המדינה".

קים ג'ונג-און צפון קוריאה קורונה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד