י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אפליה בוטה בנתב"ג

למרות שהציגו אישורים מתאימים: החרדים לא הורשו לעלות לטיסה

קבוצת חרדים הגיעה אתמול לנמל התעופה בן גוריון לצורך טיסה לה רכשו כרטיסים מבעוד מועד. הם כנדרש הצטיידו באישור מיוחד לכניסה לוינה והונגריה, אך למרבה הפתעתם הפקיד במקום החליט כי בעלי חזות חרדית אינם רשאים לעלות לטיסה. נוסעים אחרים הורשו בקלות לעלות לטיסה

למרות שהציגו אישורים מתאימים: החרדים לא הורשו לעלות לטיסה
קבוצת החרדים בשדה התעופה צילום: שרוליק וולס

נגיף הקורונה והלחצים הנלווים לו גורמים ללא מעט גורמים להוציא את שנאת הדת החבויה בהם. הבוקר היה זה עורך גרפי ידוע שקרא להזרים גז לתלמודי התורה, בשבוע שעבר היה זה פרופסור מהמרכז שהצריך מטופלים חרדים להמציא אישור שלילי עדכני לנגיף הקורונה, וברקע ההסתה המתמשכת והקבועה של חלק מהפוליטיקאים ואנשי התקשורת.

אתמול (שלישי) היו אלו קבוצת תיירים שהצטיידו באישור מיוחד לכניסה לוינה בירת אוסטריה, אך הם לא הורשו לעלות לטיסה בשדה התעופה בן גוריון, כשכל חטאם היה חזותם החרדית. ישראלים אחרים ללא חזות חרדית הורשו לעבור.

ישראל, סוכן נסיעות מוכר מהעיר בית שמש גולל ל'בחדרי חרדים' על אירועי יום האתמול: "אני סוכן נסיעות וארגנתי קבוצה של 20 נוסעים אתמול בבוקר לנסוע לקרעסטיר ולעוד כמה קברי צדיקים, היה לנו אישור מסודר מוינה בכדי שיכניסו אותנו לאוסטריה ולהונגריה, הכרטיסים שבידינו היו מיועדים לטיסת רינאייר שמספרה FR7162".

"חשבתי שהכול בסדר, כפי שצריך להיות ובכפוף לאישור שבידי חברי הקבוצה" סיפר ישראל. "באתי לשדה, הנציג הראשי של חברת רינאייר במקום בשם הלל, הכריז שישראלים לא יכולים לעלות על הטיסה, באתי להראות לו את האישורים הוא אפי' לא רצה להסתכל על זה, התנהג מההתחלה בבוז אחד גדול, בהמשך גם אמר לנו מפורשות שהסיבה היא היותנו חרדים וכו', בסוף הוא נאלץ להסתכל על המסמכים שהצגתי בפניו, כל מסמך שהראיתי הוא מצא תירוץ אחר למה זה עדיין לא מספק".

"ולפליאתי שהוא מאשר לנוסעים שאינם בעלי חזות חרדית לעלות לטיסה, הוא התחמק בטענה 'אתה לא ראית את הויזה שהיה מוחבא בדרכון שלו...', יודגש שוב, היה בידנו אישור מיוחד" אמר ישראל בזעם, "שאלתי אותו אם אפשר לדבר עם מישהו מעליו והוא התחמק שאין מישהו מעליו, לא מצאנו שום נציג של החברה שניתן לדבר איתו, וכך בוטלה לנו הטיסה אליה נערכנו עם אישורים מיוחדים".

סוכן הנסיעות הוסיף, "חוץ מהקבוצה היו גם כמה וכמה משפחות עם ילדים קטנים שלא הורשו להעלות על הטיסה, ביחד אני מעריך קרוב ל50 נוסעים שלא הורשו לעלות".

לסיום אמר ישראל "אני עצמי טסתי עם אותה הטיסה ביום שלישי בבוקר בשבוע שעבר עם אישתי, אותו הלל היה אחראי גם על הטיסה ההיא, ונתתי לו אז את אותו אישור שהוצג אז והוא נתן לעלות על הטיסה, שבוע שעבר לא היו כמעט חרדים על הטיסה היינו בודדים ממש, פתאום הגיע השבוע הוא רואה 50 חרדים מול העיניים הוא כנראה קיבל איזה שנאה לדת, הייתי אצלו ואמרתי לו שבוע שעבר הייתי אצלך אם אותו אישור בדיוק! וקיבלת אותי לטיסה, הוא עונה לי השתנו הנהלים, אני שואל אותו בבקשה תראה לי מה השתנה מאז שבוע שעבר, הוא התחמק".

'בחדרי חרדים' פנה אל חברת רינאייר לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסמה במלואה.

רינאייר וינה קורונה שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד