י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פורר הסית - "החרדיות" שתקו

דיון בכנסת על חובת שיבוץ נשים ברשימות; היועמ"שים תמכו בחרדים

בדיון שנערך היום בוועדה לקידום מעמד האישה בנוגע לחיוב מפלגות לשבץ נשים ברשימתן, נטלו חלק נשים המכנות עצמן 'חרדיות' אך הן לא פצו פה כאשר יו"ר הוועדה ח"כ פורר הסית בבוטות נגד גדולי ישראל והחרדים 

דיון בכנסת על חובת שיבוץ נשים ברשימות; היועמ"שים תמכו בחרדים
עודד פורר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הוועדה לקידום מעמד האישה דנה היום בכנסת לגבי חוקיות המפלגות שמסרבות לשבץ נשים ברשימה, ובשיתוף פעולה מקומם של ארגון הנשים ה"חרדיות" עם סיעת ישראל ביתנו הידועה בשנאתה לחרדים, הוחלט לקדם הצעת חוק שתחייב כל מפלגה לשבץ נשים ברשימתה.

חבר הכנסת עודד פורר שעומד בראש הוועדה, אמר בפתח הדיון: "הזהרנו לא פעם ולא פעמיים מהתהליך שעוברת מדינת ישראל שנראה שאנחנו בדרך למדינת הלכה. כששומעים שהממשלה מבקשת אישור של רב כדי לבצע סגר, אז אני מבין שאנחנו כבר שם. מדינה שהחלטותיה כפופות לאישורי רבנים זאת מדינת הלכה", החרדיות שהשתתפו בדיון לא אמרו מילה על השמצת גדולי ישראל.

פורר הוסיף במתכונת ההסתה הקבועה: "כשאני מסתכל על התוצאה שאומרת שבמוסדות החינוך החרדיים יסגרו רק מוסדות החינוך לבנות ולנערות בלבד אז אנו מבינים עד כמה הנושא עקום וקשור לדיון הזה, כך שבכנסת ישראל יש רשימות שיש רשימות שבהן נשים יכולות לבחור אך לא להיבחר. צריך לחזור לשפיות שבה החברה הישראלית תהיה חברה פלורליסטית ופתוחה".

גם חברת הכנסת תהלה פרידמן הצטרפה למקהלת המסיתים: "כשאתה אומר מדינת הלכה אני רוצה לתבוע את כבודה של ההלכה. אין קשר בין מה שאנו רואים סביבנו להלכה. לא תורת ישראל אוסרת על נשים להתמודד".

בדיון הוחלט להגיש הצעת חוק שתחייב הצבת נשים ברשימות, כאשר אין לכך היתכנות פוליטית שהחוק אכן יעבור, וכי הדיון היום נועד בעיקר למטרות תקשורת וגריפת כותרות.

מי שצידד בעמדת החרדים היו עו"ד דין לבנה היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית ועו"ד עמי ברקוביץ ממונה חקיקה במשרד המשפטים שהתייחסו בדיון לסוגיית החוקיות של הגשת רשימות ללא נשים ואמרו שהמצב החוקתי בישראל מאפשר הגשת רשימות ללא נשים אך אינו מאפשר הדרת נשים ברשימות באופן גורף בתקנון המפלגה.

היו"ר פורר סיכם: "אני חייב לומר שיש מאבק על פניה של מדינת ישראל ויש מאבק שהוכרע כשמדינת ישראל קמה והאג'נדה של התנועה הישראלית ניצחה. יש מאבק של הציונית האם אנו מדינה כפי שהחזון הציוני ראה כיהודית ודמוקרטית שקיימת על בסיס עקרונות פלורליסטיים של חברה פתוחה? הצעת החוק שתקבע שילוב נשים כרף כניסה - תכריע. זה מאבק על פניה של מדינת ישראל, לא פחות".

עודד פורר לא נבחרות לא בוחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד