ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
המאבק על הנרטיב

סין אסרה את כניסתם של מומחי נגיפים למדינה

סין אסרה את כניסתו של צוות מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי שתכננו לחקור את נגיף הקורונה. הערכה היא כי סין חוששת מגילוי מידע שיטיל עליה אחריות להפצת הוירוס בעולם

סין אסרה את כניסתם של מומחי נגיפים למדינה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

סין אסרה כניסתם של אנשי צוות מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי (WHO) שהיו אמורים להגיע למדינה הקומוניסטית בכדי לחקור את מקורו של נגיף הקורונה.

ההחלטה לאיסור הכניסה מגיעה על רקע החשדות הגוברים כי סין מסתירה את מקורו של נגיף הקורונה שהחל בסין בסוף 2019, סין נותרה נחושה לשלוט בנרטיב ולא רוצה שהעולם יגלה מה באמת קרה. ראש ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא 'התאכזב' מכך שפקידים סיניים לא נתנו לבסוף את אישורי הכניסה לצוות המומחים.

שנה לאחר תחילת ההתפרצות, מומחי ארגון הבריאות העולמי היו אמורים להגיע לסין לביקור בכדי לחקור את מקורותיו של נגיף הקורונה, אך הסינים מחשש שיתגלה מה באמת קרה, ביטלו את האישור. ארגון הבריאות העולמי פרסם כי סין העניקה אישור לביקור לצוות של 10 אנשים שצפוי היה להגיע השבוע, אך לפתע סין שינתה את עמדתה. צוות ארגון הבריאות העולמי מתכנן להתמקד במדע, ובמיוחד לבדוק כיצד נגיף הקורונה הגיע מבעלי חיים ככל הנראה עטלפים - לבני אדם.

הנגיף זוהה לראשונה בעיר ווהאן בסוף 2019, הסינים לא סיפרו לעולם את האמת, ועד מהרה הנגיף חלחל מעבר לגבולות סין והחל לזרוע הרס עולמי עם למעלה מ-1.8 מיליון מתים ברחבי העולם, כלכלות שנפגעו, ומדינות רבות עדיין לא רואות את האור בקצה המנהרה.

"זה לא קשור למציאת מדינה אשמה או רשות אשמה", כך אמר פביאן לאנדרץ ממכון רוברט קוך, הגוף המרכזי לבקרת מחלות בגרמניה שהיה בין הצוות שתכנן להגיע לסין לביקור. "מדובר בבדיקה כדי למנוע זאת בעתיד, כדי להפחית את הסיכון". כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

ארגון הבריאות העולמי ארגון הבריאות סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד