י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המוטציה מדרום אפריקה

הד"ר אלרעי-פרייס: "יש מחקר חדש שמדאיג"

בדיון בוועדת החוקה בנוגע להארכת הצורך בבידוד לשבים מחו"ל, הדגישה ד"ר אלרעי פרייס את חשיבות הבידוד והבדיקות לשבים מחו"ל בגלל החשש מהמוטציות החדשות ובעיר זו המיוחסת לדרום אפריקה, שלדבריה מוטל בספק יעילות החיסון מולה

הד"ר אלרעי-פרייס: "יש מחקר חדש שמדאיג"
דיילי ישראייר בצל הקורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס התייחסה היום (רביעי) בדיון בוועדת החוקה למוטציה החדשה שמקורה בדרום אפריקה. לשאלה שמעניינת את העולם כולו: האם החיסונים יועילו מפני המוטציה החדשה? טוענת ד"ר פרייס כי יש מחקר חדש שמדאיג את מערכת הבריאות.

את הדברים אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בדיון בו אישרה ועדת החוקה את הארכת ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו"ל עד ל-18.1, כשהוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה את הארכת ההסדר המאפשר לשהות במקום זאת בבידוד ביתי בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה, אחת בכניסה לישראל והשנייה ביום התשיעי לחובת הבידוד.

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות נימקה את חשיבות הארכת ההכרזה והתייחסה למוטציה החדשה והמאיימת: "אנחנו מתמודדים עם וריאנטים שעלולים להתפרץ בצורה מהירה כמו הווריאנט האנגלי וכאלו שעלולים לסכן את יעילות החיסון ולכן חשוב לוודא שאנשים החוזרים מחו"ל ישהו בבידוד במלונית או בבידוד עם אכיפה מוגברת בבית".

"במסגרת זו", אמרה אלרעי פרייס, "אנחנו מעוניינים שיתבצעו בדיקות בכניסה לבידוד וביום התשיעי. ל-3% מהחוזרים יש בדיקה חיובית ביום הכניסה לישראל והיתר יהיו חיוביים ככל שהזמן עובר. בבדיקה מהיום, נכון לשבועיים האחרונים נתון החוזרים המתגלים חיוביים ביום הכניסה לישראל עלה מכ-3% ל-5.3%, כתוצאה מכך שיותר אנשים נבדקים בכניסה", ציינה.

הד"ר אלרעי-פרייס חשפה נתון מדאיג בנוגע למוטציה: "הווריאנט הדרום-אפריקאי יותר מטריד כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים. עוד לא ברורה השפעתו על החיסון ויש מחקר ראשוני מדאיג. במחקר החדש נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה. אם נגיע למסקנה שהוא לא יעיל נבקש שאנשים מאומתים ואלו שחזרו מדרום אפריקה ייכנסו לבידוד במלונית".

שרון אלרעי פרייס קורונה ועדת חוקה דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד