י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זה הבית שלכם"

מתפצל מ'ימינה'? סמוטריץ׳ מקים פלטפורמה חדשה וקורץ לחרדים

ברקע המו"מ בינו לבין נפתלי בנט על המיקומים ברשימה לכנסת ה-24, שלעת עתה נכשל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכריז הערב על שינוי שם מפלגתו ל'ציונות הדתית' וקורא לכל הפלגים במגזר להתאחד סביבו. הוא קורץ גם לחרדים: "אם מאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם" • צפו בהצהרה

מתפצל מ'ימינה'? סמוטריץ׳ מקים פלטפורמה חדשה וקורץ לחרדים
בצלאל סמוטריץ צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מקים פלטפורמה חדשה, שתביא תחתיו את מפלגות הציונות הדתית, ובהצהרה לתקשורת הוא מבהיר כי הוא לא מקים מפלגה חדשה, אך קורא לאיחוד שישמור על הערכים של הציונות הדתית בניגוד לקו שנוקט יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט.

"כדי שלא תהיו במתח", פתח סמוטריץ' בדברים, "אתחיל מהשורה התחתונה: אני לא מקים מפלגה חדשה שלא קיימת, אני לא יוצא לדרך חדשה, לא משווק לכם כוכב חדש או קסם חדש שיפתור לנו את כל הבעיות. מה שתשמעו כאן זה הישן, המוכר והאהוב".

סמוטריץ׳ ציין: "הפודיום הזה, כמו אחיו התאומים בתל אביב התוססת, שמע הרבה מאוד קלישאות בימים ובשבועות האחרונים. בזה אחר זה ניצבו עליו כוכבים חדשים וישנים שהכריזו על הקמת מפלגות נוצצות שהולכות להושיע את ישראל.המכנה המשותף לכולם הוא שהם שמים את עצמם במרכז. מפלגות של אנשים. וזו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל".

"רק בשבוע שעבר חזינו כולנו בשידור חי את קריסתה המפוארת של כחול לבן, מפלגה שהיתה מפלגה אישית מכף רגל ועד ראש, מפלגה עם אפס דרך ואפס ערכים. אישית בפסילתה את נתניהו, שהיתה הצדקת קיומה היחידה, אישית בהצבת ראשיה בחזית ללא שום מכנה משותף ערכי, ואישית בתככים ובאינטרסים שהובילו לקריסתה. זה סופו של כל בלון", הוסיף.

סמוטריץ׳ קרא לפלגי הציונות הדתית לחבור תחתיו, "אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב. אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, תנועה שמשרתת ציבור. זה הבית שבו גדלנו כולנו. זה החינוך שאותו קיבלנו, וזו מהותו של הציבור שאני זוכה להיות שליחו בשנים האחרונות".

הוא הוסיף, "נועדנו לשרת דרך. וכדי שהמפלגה הזו תהיה נאמנת לאורך זמן לדרכה ולא לעומדים בראשה באופן זמני היא חייבת להיות שייכת לציבור שנושא את הערכים האלה. ציבוריות עוברת תהליכים ומשתנה אבל לא מחליפה את ערכיה כמו גרביים".

"אני לא כוכב". אמר עוד, "אני חלק מתנועה. הקרדיט היחיד שלי הוא הנאמנות לערכים והאחריות שגיליתי לכל אורך השנתיים האחרונות לאחדות המחנה", כשהוא מציין, "ויתרתי שוב ושוב על מקומי ותפקידי, השתדלתי להיות לויאלי, לפרגן ולהביט בעין טובה על חבריי גם בתקופות קשות כשהיו מי מהם שנטשו, הפנו עורף ואז ביקשו לחזור. ככה אני מתכוון גם להמשיך בעזרת השם".

הוא הודיע: "אנו פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית. מפלגה שתישא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה. אל שורותינו אנו קוראים את כל שמאס בפירוד, את כל מי שמעוניין ללכת יחד בדרך גדולה של אחדות אמיתית כנה ואמיצה. אנו מזמינים אל שורותינו את כל מי שמעוניין בכך, גם אם על הדרך אל אותן המטרות נחלוק ונתווכח נעשה זאת יחד, מתוך חברות ושותפות אמת".

דבריו מכוונים בעיקר נגד נפתלי בנט והאסטרטגיה שלו בקמפיין של סיעת 'ימינה', שלא עוסקת בערכים והאידאולוגיות של הימין, "לא נשווק לכם כוכבים ולא נצטרף לשיח האישים. לא בהתחייבויות ולא בחרמות חלילה. נניח בפניכם מחויבות ערכית ותכניות עבודה. לא נטשטש חלילה את ההבדלים, נדון, נתווכח נלבן, מתוך כבוד אהבה ושלום".

שר התחבורה לשעבר, בצלאל סמוטריץ׳ קרא לשותפיו "בהווה ובעבר. אנשים אחים אנחנו. בואו נשים את ה'אני' בצד ונתאחד סביב דרך, ערכים ודגלים. שבענו פיצולים, תתי מפלגות וחיבורים מאולצים. שבענו הרפתקאות, אספירציות פוליטיות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך. בואו נגלה אחריות, נשלב ידיים ונהיה ראויים לאמון הציבור".

יו"ר 'הציונות הדתית' קרץ בדבריו גם לציבור החרדי ואמר, "אז אם אתם חרדים ומאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם. אם אתם דתיים ומאסתם בזגזגנות וסיסמאות מלוטשות זו המפלגה שלכם. אם אתם מסורתיים ומאסתם בתככנות, דילים, שטיקים וטריקים, זו הדרך שלכם. אם אתם חילוניים, אך די לכם בפולחני אישיות זהו מקומכם".

בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית נפתלי בנט בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד