י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התנגשות בין הנשיא לסגנו

פנס דחה את דרישתו של טראמפ: "מחויב לחוקה"

14 ימים לפני עזיבתם את הבית הלבן, לאחר ארבע שנים, כשהם עובדים יחדיו ללא תקלות, התנגשות ראשונה בין הנשיא טראמפ לסגנו מייק פנס שהודיע לו כי לא ייענה לבקשתו ויאשר את בחירתו של ביידן לנשיא | ההודעה באה כשטראמפ עומד מול רבבות מחוץ לבית הלבן וקורא תיגר על תוצאות הבחירות

פנס דחה את דרישתו של טראמפ: "מחויב לחוקה"
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

התנגשות בין הנשיא לסגנו בשלהי כהונתם, בזמן שנשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ נואם על במת עצרת המחאה נגד חוקיות תוצאות הבחירות, סגנו מייק פנס מפרסם הודעה בה הוא אומר שהמחוייבות שלו לשמירת החוקה לא מאפשרת לו להיענות לבקשתו של טראמפ לבטל את אישור בחירת האלקטורים ולאשר באופן רשמי את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב.

בעצרת התמיכה מחוץ לבית הלבן בהשתתפות רבבות, הודיע הנשיא טראמפ: "לעולם לא נוותר ולעולם לא נכיר בהפסד. נעצור את הגניבה. היום אציג בפניכם רק חלק מהעדויות שיוכיחו שאנחנו ניצחנו. אם מייק פנס יעשה את הדבר הנכון, אנחנו ננצח את הבחירות. אמרתי לו - אתה צריך להיות אמיץ". אך כאמור פנס לא עשה זאת.

עוד אמר טראמפ בעצרת התמיכה בוושינגטון: "לא רוצים שיגנבו לנו את הניצחון בבחירות על ידי השמאל הקיצוני והפייק ניוז. אנחנו לא נוותר ולא נכנע, קיבלתי 74 מיליון קולות, אז אין סיכוי שהפסדתי. מישהו מאמין שלג'ו ביידן היו 80 מיליון קולות? הבחירות במדינות עולם שלישי יותר אמינות משלנו".

כאמור, למרות בקשת טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס אמר כי הוא יסרב לבקשת הנשיא דונלד טראמפ לחסום את אישור בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאה ה-46 של ארצות הברית על ידי הקונגרס.

ההצהרה של פנס מגיעה לאחר שמשפטנים אמרו כי לסגן הנשיא אין סמכות על פי החוקה לסרב לקבל את אישור תוצאות הבחירות לנשיאות ממדינות בודדות.

דונלד טראמפ מייק פנס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד