י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תומך של טראמפ

ניו יורק: חובש כיפה נעצר לאחר שהניח מטען דמה

צעיר חובש כיפה תומך נלהב של הנשיא טראמפ, נעצר בניו יורק לאחר שהניח מטען דמה בקניון גדול וגרם לפינויו | מדובר באליל בקרב בני נוער ואנשי ימין קיצוני 

ניו יורק: חובש כיפה נעצר לאחר שהניח מטען דמה
לואי שנקר, נעצר צילום: באדיבות המצלם

יהודי חובש כיפה בן 22 בשם לואי שנקר, פעיל ימין קיצוני ששימש בעבר כמנהיג קבוצת נוער יהודית, נעצר ביום שלישי האחרון בניו יורק לאחר שהניח מטען דמה. 

על פי הדיווח ברשת NBC, שנקר עומד בפני אישומים בגין הצתה, ועל כך שגרם לפינוי קניון בניו יורק ביום שני לאחר שדיווח על פצצה שנמצאת בבניין. הוא הודה כי הניח פצצה דמה בקניון קווינס פלייס, בניסיון לעורר בהלה, אך המשטרה גילתה את המכונית, שלא היה בה חומר נפץ ממשי, אך היה בה כלב.

החקירה הובילה אותם לשנקר, שנעצר בעבר בגין שריפת שלט שנתלה בסמוך למשטרת ניו יורק. יצוין כי שנקר הצעיר הוא תומך נלהב של הנשיא דונלד טראמפ ומאמין כי הבחירות בנובמבר נגנבו על ידי אנשי ג'ו ביידן. הוא פרסם סדרה של תיאוריות קונספירציה בפייסבוק וקרא לתומכי טראמפ לנקוט בפעולה.

לפני חמש שנים שנקר היה מנהיג יהודי בתיכון בו למד, אך הפרובוקציות שביצע בקמפוס בשנים האחרונות הפכו אותו לכוכב באתרי תקשורת ימניים. שנקר טיפח קשרים עם ארגוני ימין קיצוני ו"עליונות לבנה". הוא סולק על ידי אוניברסיטת מסצ'וסטס לאחר שהואשם בהתנהגות בלתי הולמת נגד סטודנט לתואר שני. קרן הורביץ, עורכת דינו של שנקר, אמרה כי תלונותיו של הסטודנט לתואר שני היו שקריות וטענה בהודעה לעיתונות כי הוא "גורש בשל דעותיו בנוגע לדת ופוליטיקה".

הוא כתב בעבר כי סוכני ה-FBI "עסוקים בניסיון להשמיד את הרפובליקה הגדולה שלנו", ב-14 בנובמבר כתב שנקר כי "זה ממש חיים או מוות לכולנו, והגיע הזמן שהעם האמריקני יתמודד עם עובדה זו ויפעל בהתאם".

נזכיר, כי אמש במהלך המהומות בארה"ב מטה המפלגה הרפובליקנית פונה לאחר שתומכי ביידן הניחו בו מטען חבלה. מספר שעות לאחר מכן פונה גם מטה המפלגה הדמוקרטית בשל חפץ חשוד, אולם סריקות שנערכו לא מצאו דבר.

מטען דמה חובש כיפה ימין קיצוני לואי שנקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד