י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במשכן הכנסת או בבלפור?

נתניהו מגנה - האופוזיציה: "זה יקרה גם בישראל"

הכאוס בקפיטול עורר הדים נרחבים בכל רחבי העולם | אחרי שעות של שתיקה והודעות שיצאו מטעם חברי האופוזיציה ומסרים על חשש ממהפכה שכזו גם בישראל, יצא רה"מ נתניהו בהצהרת גינוי למה שהתרחש בוושינגטון

נתניהו מגנה - האופוזיציה: "זה יקרה גם בישראל"
נתניהו עם שר האוצר האמריקני צילום: קובי גדעון לע"מ

מאז הפוגרום אמש בקונגרס האמריקאי שמר ראש הממשלה נתניהו על שתיקה וסירב לגנות את הפורעים שהביאו לפוגרום חמור בקונגרס אחרי אישור תוצאות הבחירות, הבוקר (חמישי) נועד ראש הממשלה עם שר האוצר האמריקני מנוצ'ין שהגיע לביקור מיוחד בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה: "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי", לדבריו, "התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים".

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו, "ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תגבר - כפי שקרה תמיד".

שר הביטחון בני גנץ גינה אף הוא את אירועי הלילה, "האירועים אמש בארצות הברית, מזעזעים ופוצעים את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה, ובמוסדותיה. אני רוצה לחזק מכאן את ידידתנו ובעלת בריתנו הקרובה מכולן: ארצות הברית של אמריקה. הדמוקרטיה היא ערך עליון והדמוקרטיה האמריקנית היא איתנה וחזקה מכל זה. עם זאת, מצב שבו מחלוקת פוליטית לגיטימית ומאבק על דרך, הופכים לאי קבלת כללי המשחק- מסוכן לדמוקרטיה, לאזרחים, וליכולת לנהל מדינה".

"לצערי", הוסיף גנץ, "גם בישראל, אנו עדים לניסיונות לפגוע בלגיטימציה של החלטות גורמי אכיפת החוק, מערכת המשפט ומאמצים להשתלח במוסדות הממלכתיים שלנו ולפגוע באמון הציבור בהם. בכדי שלעולם לא נגלוש למצבי קיצון של אי קבלת ההכרעה בעם או פסקי דין, כל מנהיג בישראל ובעולם, חייב להצהיר בקול ברור: יהיו אשר יהיו ההחלטות- נקבל עלינו תמיד את הכרעת העם, פסקי הדין של בתי המשפט, והצבעות הכנסת. נבקר את אשר דרוש ביקורת, אך לא נשתלח".

באופוזיציה התייחסו הבוקר לתקרית מחשש שזה יגיע לישראל, חברת הכנסת אורנה ברביבאי אמרה: "נתניהו תרים טלפון לחבר הכי טוב שלך ותגיד לו שבישראל לא יכול לקרות אירוע כזה ומוטב לו שילך. בשביל זה יש חברים", כתבה ברביבאי.

חה"כ תמר זנדברג אמרה, "ניסיון ההפיכה בארה״ב מונע מתחושה שטראמפ נטע בפורעים כאילו נצחונו הוא חוק טבע או ציווי אלוהי ששום הצבעה דמוקרטית לא יכולה לשנות. גם כאן בישראל חלק גדול מדי מהימין חושב שהדמוקרטיה עובדת רק בכיוון אחד. לכן אני רוצה להאמין שלא, אבל אי אפשר להיות בטוחים שזה לא יקרה גם כאן".

"גם כאן ההנהגה הישראלית מפלרטטת עם אלימות ופריעת חוק, וכשזה יוצא משליטה, בדיוק כמו שם, היא עוברת לטיעון "קיצונים משני הצדדים,. ביבי ששותק בינתיים לא יכול להסתפק בגינוי או באמירה דו משמעית. אלה תומכיו שהוא מטפח, ואם לא יתעורר גם הוא יהיה טראמפ", כתבה זנדברג בטוויטר.

חבר הכנסת אלי אבידר הגיב למהומות שהיו בגבעת הקפיטול בוושינגטון: "מה שקורה בארה״ב יכול לקרות בישראל יום אחרי הבחירות. הפעם, נתניהו לא יכול להגיד ״לא שמעתי״ - כפי שאמר בעבר. זה הוא, בקולו, מסית שנים נגד מערכות שלטון החוק", חה״כ אלי אבידר אמר עוד: "גם בדמוקרטיה החזקה ביותר הסתה מתמשכת הופכת בסוף לאלימות. התמונות מוושינגטון צריכות להפחיד כל ישראלי, מנהיגים אמורים להתחלף. מה שחשוב זה שישאירו אחריהם מדינה".

 

בנימין נתניהו הקונגרס של ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד