י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יגשר בין השמאל לחרדים?

ברקע הסגר: עופר שלח מסית נגד שר התורה

מי שפרש רק לאחרונה מ'יש עתיד' וטען מעל כל במה אפשרית כי הוא יכול לגשר בין החרדים לשמאל יוצא הבוקר בדברי בלע נגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי 

ברקע הסגר: עופר שלח מסית נגד שר התורה
עופר שלח צילום: פלאש90

זעזוע בציבור החרדי לאור דברי בלע שמטיח יושב ראש מפלגת 'תנופה' עופר שלח שפער פיו נגד גדול ישראל, שר התורה הגרֿ"ח קנייבסקי.

שלח שקורא לציבור החרדי לקרוא למנהיגיו לגלות אחריות ולסגור את תלמודי התורה ולאחות את הקרעים בין הציבור החילוני לציבור החרדי משתלח בצורה בוטה בשר התורה.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב עופר שלח, "לו הייתי חרדי, הייתי חרד, לו הייתי חרדי, הייתי חרד מאוד היום", דבריו מגיעים ימים ספורים לאחר שקרא לשנות את השיח כלפי הציבור החרדי כמי שהיה חלק משיח שנאה שהובילו ביש עתיד בשנים האחרונות.

שלח קרא לציבור החרדי לתבוע ממנהיגי הציבור "לגלות אחריות", לדבריו, "לא רק ממקדם ההדבקה המטורף בציבור שלי, לא רק מזה שרשימת הישובים האדומים מורכבת כמעט כולה מישובים חרדיים וערבים. הייתי חרד ממה שיהיה פה גם אחרי הקורונה".

לטענת שלח, "אני בטוח שחרדים רבים מבינים: זו תמונה בלתי נתפסת. בתי הספר סגורים, פרנסתם של מאות אלפים נחרבת, ובמגזר עם הכי הרבה חולים יש חתונות, תלמודי תורה פתוחים ואפס אכיפה״.

הפוליטיקאי פוער פיו נגד גדול הדור, וכותב: "מדינה שלמה מחכה למוצא פיו של רב ישיש, שמצעד מביש של מי שקוראים לעצמם מנהיגי ציבור עולים אליו לרגל, והוא עוד דן עם עצמו אם להכיר במדינת ישראל".

"הם מבינים שהציבור הכללי לא ישכח ולא יסלח. גם מי שלא רוצה להכליל, גם מי ששונא שאומרים על ציבור שלם שהוא "מפיץ מחלות".

"לו הייתי חרדי, הייתי תובע ממנהיגי לגלות אחריות כלפי. לסגור הכל, גם תלמודי תורה. לא להתנגד לאכיפה משטרתית, לא לסדר שלא ישלמו קנסות, להציל את מה שנשאר מיחסי חילונים-חרדים", משגר שלח טיפים לציבור החרדים במטרה להבדיל עצמו מלפיד.

עוד אמר שלח, "נתניהו לא יעשה את זה. הוא צריך את הפוליטיקאים החרדים כדי לשמר את שלטונו ואת מאבקו במערכת המשפט. הפוליטיקאים החרדים לא יעשו את זה. הם מפ-ח-דים. הרבנים? נואשתי מלקוות שהם יציגו מנהיגות שמבינה מה באמת קורה פה".

"לו הייתי חרדי, הייתי עושה מעשה. לא מתחבא מאחורי "אלה הערכים שלנו, ואנחנו מוכנים למות עליהם". לא אומר "אבל הרב אמר/ לא אמר".

עפר שלח הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד