י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נפטרים מהנמלים

נמלים החוצה: כל מה שחשוב לדעת על הדברת נמלים

הנמלים קפצו לביקור דווקא בבית שלכם? זה הזמן להזמין מדביר מורשה ואמין על מנת להיפטר מהנמלים אחת ולתמיד

נמלים החוצה: כל מה שחשוב לדעת על הדברת נמלים
הדברה צילום: freepik

מה גורם לנמלים לבוא דווקא אליכם?

האמת היא שברוב המקרים מי שגורם לנמלים להגיע הוא דווקא אתם. למה זה קורה בפועל? באופן כללי, כל מה שהנמלים צריכות זה מזון ומקום מסתור לקן. למעשה, כל התפקיד שלהן בחיים הוא לצאת מהקן, לחפש מזון ולחזור אליו על מנת להאכיל את מלכת הקן לשובע.

לכן, ברוב המקרים תראו את הנמלים יוצאות ממקומות מסתור שבהם הן נוהגות להקים את הקן. במטבח למשל, תוכלו לראות אותן יוצאות מהרווחים שבין אריחי הקרמיקה ומטיילות בשיירה ארוכה על השיש שלכם.

אגב, על השיש שלכם הן ימצאו ברוב המקרים את כל מה שהן צריכות, שאריות מזון, סוכר, מים שנשפכו על השיש ולמעשה מה לא. אז על הדרכים להימנע מחזרת הנמלים נתמקד בהמשך המאמר, אך זה המקום לציין בקצרה שעליכם לשמור על סביבה נקייה על מנת שהן לא יחזרו.

כך מדבירים נמלים

האופציה היעילה ביותר שעומדת בפני המדבירים היא הדברה באמצעות פיתיונות ג'ל או גרגירים. את הג'ל או הגרגירים יפזר המדביר במקומות מרכזיים בבית על מנת להגביר את החשיפה של הנמלים אליו.

הנמלים פשוט חושבות שהג'ל הזה הוא מזון טעים, הן יאספו אותו במהרה ויחזרו שוב לקן. המלכה תשמח לקבל את המזון הזה אליה, תאכל אותו, תמות וכך למעשה כל הקן מורעל ומושמד.

בנוסף, מדבירים יוכלו להדביר נמלים באמצעות ריסוס של הקן. מדובר באופציה הפחות יעילה, שכן המדביר אמנם מרסס את הקן, אך הנמלים ששרדו את הריסוס יוכלו להקים במהירות קן חדש.

כך תמנעו מהנמלים לחזור

אז כפי שציינו, עליכם לשמור תמיד על סביבה נקייה, במיוחד במטבח. אך תשאירו על השיש שאריות של אוכל ובטח לא של סוכר. במידה ויש לכם בר מים על השיש, ודאו שהוא לא נוזל ודאגו לייבש את הסביבה שלו על שלא לספק לנמלים מים באופן שוטף.

במידה ואתם מזהים חורים ברובה של הקרמיקה במטבח, זה הזמן לסתום אותם על מנת שלא לאפשר לנמלים להשתמש באזור הזה כמקום מסתור קבוע ונוח.

חשוב לציין – אל תנסו להרוג את הנמלים בעצמכם, אל תדרכו ואל תרמסו. ככל שתעשו זאת, המלכה תרגיש שהיא והקן שלה נמצאים בסכנה והיא פשוט תתחיל לייצר יותר נמלים שיהוו כוח הישרדות חשוב.

כך תבחרו מדביר אמין

אתם צריכים להזמין מדביר מנוסה שיוכל להתמודד עם הנמלים ולמגר את התופעה מהשורש. בשיחת הטלפון הראשונה איתו, תשאלו אותו מה הניסיון שלו בתחום ההדברה בכלל, ובהדברת נמלים בפרט.

בנוסף, עליכם לוודא מראש שהמדביר שלכם מחזיק ברישיון מדביר בתוקף. דרשו ממנו לשלוח לכם תמונה של הרישיון ובדקו שהוא אכן בתוקף, זו אחריות שלכם.

במידה והמדביר מחליט לרסס בבית, בררו איתו מראש תוך כמה זמן תוכלו לחזור. מדביר אמין ומקצועי יגיד לכם לצאת מהבית לפחות לשעתיים, אך במידה ויש לכם תינוק שזוחל או בעלי חיים, הוא ימליץ לכם לחזור הביתה רק לאחר 6 שעות.

בחרו כמובן מדביר שמספק שירות באזור שלכם. גרים באשדוד? חפשו בגוגל הדברה באשדוד

נמלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד