י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכל על רטיבות

איתור רטיבות בקירות: כך תעשו את זה נכון

איך מאתרים רטיבות בקירות הבית? האם רטיבות בקירות מזיקה לבריאות? מה חשוב לדעת לפני שמזמינים איש מקצוע לאיתור רטיבות

איתור רטיבות בקירות: כך תעשו את זה נכון
הנדימן צילום: freepik

רטיבות בבית יכולה להתרחש בבתים חדשים וישנים כאחד. אך ידוע כי בתים בהם הצנרת ישנה נוטים לסבול מרטיבות. כאשר הרטיבות מתחילה היא לא תמיד נגלית לעין, אך לעיתים רואים כתמי עובש, כתמי רטיבות או ששעון המים מצביע על נזילה ואז חשבון המים גדול מהרגיל. כאשר ישנה נזילה רצוי לערוך בהקדם האפשרי בדיקה של איתור רטיבות וזאת על מנת למנוע בזבוז של מים והרס הקירות.

נזקים של רטיבות בבית

מעבר לעובדה שמדובר על בזבוז כסף, כיוון שמשלמים על כל טיפה שנשפכת לחינם, מדובר על סכנה בריאותית ובטיחותית לדיירי הבית. הרטיבות גורמת לפגיעה בקירות ולהיווצרות של עובש, העובש מזיק לבריאות וגורם להתפתחות של מחלות ריאה, לאלרגיות ולאסטמה. כמו כן, רטיבות בקירות יכולה לגרום בחורף לקור גדול בבית שגם כן יכול להזיק לבריאות.

פיצוץ קטן בצינור בקירות לא יעלם מעצמו. בסופו של דבר הוא יהפוך לפיצוץ גדול יותר ואף יפגע בתשתיות הבית בצורה בלתי הפיכה. כמו כן, חשוב להבין שאם הנזילה תגיע לשכנים בצורה כזו או אחרת יהיה צורך לשפות אותם בגין הנזקים. בשל כל הסיבות הללו רצוי לטפל ולבצע איתור רטיבות במהרה.

איתור רטיבות בבית

בדיקה של רטיבות ונזילה בבית צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע המנוסים בתחום. לעיתים ישנן נזילות שלא נראות לעין אותן קשה לאתר ולכן חשוב לבצע את הבדיקה כשורה. ישנן כמה שיטות לבדיקות נזילות ורטיבות בבית. ואם בעבר היה נהוג לשבור את הקרמיקה ואת הקירות בבית הרי שכיום השיטות מתקדמות ועם מינימום הרס:

  • השיטה המוכרת ביותר כיום היא גילוי רטיבות באמצעות מצלמה תרמית. המצלמה שולחת קרני אינפרה אדום אשר יוצרות תמונה המורכבת ממפת צבעים דרכה ניתן להבין היכן מתקיימת הנזילה.
  • אמצעי נוסף הוא מצלמת סיב אופטי. זו מצלמה המוחדרת לתוך הצנרת בעוד היא מצלמת את מקור הנזילה.
  • שיטה נוספת היא באמצעות גז. איתור נזילה באמצעות גז מתבצעת כאשר הגז מוחדר למערכת הצנרת כשהיא סגורה. באמצעות מכשיר ייחודי מבצעים בדיקה לאורך הצנרת עד לשמיעת איתות המורה על נזילה.

פנייה לאיש מקצוע

חשוב לבחור אנשי מקצוע המתמחים בתחום איתור רטיבות. צריך להיות להם הציוד הדרוש כדי לבצע את המשימה. וגם כאשר קשיים רבים עומדים בפניהם. כדאי לשאול האם יש אחריות על עבודת תיקון הנזילה - ולוודא כי ישנה זמינות מצד בעל המקצוע לבצע את העבודה במהירות.

 

רטיבות רטיבות ועובש רטיבות בדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד