י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע הביזה בקונגרס

ריבלין קרא לציות מלא להנחיות והזהיר מאנרכיה

נשיא המדינה ריבלין משגר היום מסר לקראת הסגר המהודק שייכנס לתוקפו מהלילה בחצות ומסביר לציבור בישראל את נחיצות שמירת ההנחיות. הנשיא גם התייחס למהומות אמש בוושינגטון והזהיר מפני אירועים דומים בישראל

ריבלין קרא לציות מלא להנחיות והזהיר מאנרכיה
ראובן ריבלין צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס לפרעות הלילה בוושינגטון ומתריע ממקרה דומה בישראל, בדברים שנשא לקראת הסגר הוא בירך
תחילה את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. ״אני בטוח שהנשיא הנבחר ביידן, יוסיף בהעמקת הקשרים ביננו לבין ארצות הברית של אמריקה, שהיא ידידתנו הקרובה, והדמוקרטיה הגדולה בעולם".

הנשיא הוסיף: "תמונות המהומות בגבעת הקפיטול, מטלטלות. הן מזכירות לכולנו כי הדמוקרטיה, גם כשהיא איתנה ומבוצרת ככל שתהיה, אינה מובנת מאליה. השנים האחרונות על כל מערכות הבחירות שהתקיימו בהן, והסוגיות הפוצעות שעלו על סדר היום של הציבוריות הישראלית, הרחיקו אותנו אלה מאלה, אולי יותר מתמיד".

ריבלין התריע ממקרה דומה בישראל: "עלינו להבטיח, כי גם אם התהומות שלנו עמוקים, הדמוקרטיה שלנו תגן עלינו כעם, כחברה וכמדינה. זכות ההצבעה, קולם של האזרחים המממשים את זכותם הדמוקרטית, לצד חוסנה של מערכת המשפט, והשמירה על שלטון החוק, חייבים להוות עקרונות משותפים עבור כולנו. גם בתוך הכאב, גם בתוך המחלוקות, ואווירת חוסר האמון, אל לנו אף פעם לשכוח זאת. אלה גם העקרונות איתם עלינו לצאת אל ימי הסגר שהוכרז, ושייכנס לתוקפו הלילה".

"מכאן", קרא הנשיא "לכל מנהיגי הציבור - בכל הערים, בכל המגזרים, למנהיגים הפוליטיים, למנהיגים הרוחניים לראשי הערים, למנהיגי התנועות האזרחיות - אנא מלאו את חובתכם ועצרו את סכנת האנרכיה. הסגר, על כל מגבלותיו, כפי שקבעה הממשלה, מחייב את כולנו. את כולנו, ללא יוצאי דופן. יהיו עמדותינו אשר יהיו, הסגר הזה הוא החלטתה של הממשלה, ממשלה נבחרת בישראל, בהמלצת הגורמים הרפואיים המקצועיים האמונים על שלומנו, שלום העם כולו ללא הסחות ודעות פוליטיות".

"אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני! אנחנו נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה וטיפול נמרץ בבתי החולים עומדות בפני קריסה. אנחנו נכנסים לסגר כדי לשמור על הילדים שלנו. אנחנו, כולנו, ללא יוצא מן הכלל מחויבים לציית לכלליו. כל חלקי העם, יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים. לא רק מכיוון שהשוויון בפני החוק הוא אבן יסוד בדמוקרטיה שלנו, אלא משום שאי ציות לחוק מפורר את העיקרון הבסיסי שמאפשר את המשך החיים המשותפים שלנו על הארץ הזאת. את היכולת שלנו לעבוד ביחד, כדי לבנות ולקיים את המדינה היהודית והדמוקרטית, הבית של כולנו. אי ציות לחוק, ובכללו להנחיות הקורונה - ועל אחת כמה וכמה הטפה לאי ציות - פירושו לא רק הכשלת המאמץ המשותף לבלימת התפשטות הנגיף, אלא בכיה לדורות, חלילה, שתוביל להעמקת הסדקים שנפערים, בימים אלה, בין הקבוצות בחברה שלנו", ציין.

ריבלין התייחס במרומז להפרות של החרדים, "אני מבקש לומר כעת, שגם אם יש ויהיו, גורמים כאלה או אחרים, שיפרו את ההנחיות, או את החוק, הפרות אלו אינן מקנות היתר לאף אחד, אבל לאף אחד, להפר את החוק. אני יודע שאתגרי הבריאות, הפרנסה, הדברים הבסיסיים ביותר, נדמים קשים מתמיד. החברה הישראלית נמצאת בפני אתגר מורכב, ועלינו לעשות הכול כדי לצלוח אותו. אני מאמין בכל ליבי שיש בכוחנו לצלוח אותו. לחשוק שפתיים, להסתגר בבתים, להישמע לחוק. ההסתייגויות והביקורת - תנו להן להישמע, אבל רק מתוך ציות - ללא יוצא מן הכלל. אנא זכרו כשאנו מפרים את ההנחיות אנחנו מעמידים את היקרים לנו, את הקרובים לנו ביותר, כמו את יתר אזרחי ישראל, בסכנה של ממש".

ראובן ריבלין וושינגטון הכנסת ס סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד