י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא תסתתרו מאחוריה

מערכת חדשה תזהה אנשים גם אם הם חובשים מסכה

הטכנולוגיה מתאימה את עצמה למציאות החדשה. חברת NEC היפנית, המפתחת מערכות לזיהוי פנים, השיקה מערכת מיוחדת שיכולה לזהות אנשים גם כשהם חובשים מסכות

מערכת חדשה תזהה אנשים גם אם הם חובשים מסכה
גבר עם מסכה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לא תצליחו להתחמק: אם חשבתם שמסיכה תמנע את גילוי הפנים שלכם, חברת NEC היפנית, המפתחת מערכות לזיהוי פנים, השיקה מערכת חכמה במיוחד שיכולה לזהות אנשים גם כשהם חובשים מסכות. המערכת מתמקדת בחלקי פנים שאינם מכוסים, כמו העיניים, כדי לאמת את זהות האדם. האימות לוקח פחות משנייה אחת, עם שיעור דיוק של יותר מ 99.9%, כך נמסר מטעם חברת NEC.

משטרת המטרופולין של לונדון, משתמשת בזיהוי פנים של חברת NEC כדי להשוות פנים בין אנשים בקהל לאלה שנמצאים ברשימת המעקב. לקוחות אחרים כוללים את חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, וחברת התעופה הבינלאומית של שוויץ, אני סוויס אייר.

שיניה טקשימה, עוזרת מנהלת חטיבת הפלטפורמות הדיגיטליות של NEC, אמרה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הטכנולוגיה יכולה לעזור לאנשים להימנע ממגע עם מקומות בעייתיים במגוון מצבים.

לפני המגפה של נגיף הקורונה אלגוריתמים לזיהוי פנים לא הצליחו לזהות 20-50% מהתמונות של אנשים שחובשים מסיכות פנים, כך על פי בדיקה של המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה. אך בסוף שנת 2020 החברה דיווחה על שיפור עצום ברמת הדיוק.

בארצות הברית חברות הטכנולוגיה הגדולות, כולל אמזון ו-IBM, השעו את השימוש בתוכנות לזיהוי פנים על ידי שוטרים, כדי לאפשר למחוקקים זמן לשקול חקיקה בנושא וכיצד יש להשתמש בה.

זיהוי פנים יפן טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד