י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בבני ברק

בעל 'באר המועדים' והר"מ של חוג חתם סופר

הלך לעולמו הגאון רבי אברהם בנדיקט זצ"ל, ר"מ בישיבת מחנה אברהם חוג חתם סופר ובעל 'באר המועדים' שהעמיד אלפי תלמידים והרביץ תורה ויראה. היה בן 85 בהסתלקותו. 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו 

בעל 'באר המועדים' והר"מ של חוג חתם סופר
הגאון רבי אברהם בנדיקט זצ"ל צילום: גבעת הישיבה

ברוך דיין האמת: בבני ברק הסתלק לבית עולמו הגאון רבי אברהם בנדיקט זצ"ל, ר"מ בישיבת 'מחנה אברהם' חוג חתם סופר והוא בן 85 בפטירתו.

הגאון רבי אברהם זצ"ל, נולד בפרשבורג לאביו רבי אליהו בנדיקט זצ"ל ולאמו מרת רות ע"ה בתו של הרב יעקב סטנפסקי ז"ל מציריך בשווייץ.

אביו שעלה לארץ הקודש בשנת ת"ש והתגורר בתל אביב, ייסד במקום את קהילת 'חוג חתם סופר' יחד עם הגאון רבי יואל פולק זצ"ל רב הקהילה.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והיה תלמידו של הרב מפוניבז' זצ"ל ושל ראשי הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, הגאון רבי שמואל רוזובוסקי זצ"ל, והגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל.

בהגיעו לפרקו נלקח כחתן לרעייתו מרת רבקה חנה שתחי' בתו של רבי משה בנימין שווייצר זצ"ל.

בשנת תשכ"ב עת פתח הגאון רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל את ישיבת 'מחנה אברהם' חוג חתם סופר בבני ברק, התמנה הגאון רבי אברהם זצ"ל לשמש כר"מ בישיבה שם מסר שיעורים במשך שישים שנה. הוא היה בעצם המגיד שיעור הראשון שהביא הרב אונגר לישיבה בייסוד הישיבה.

במשך השנים חיבר את ספרת 'באר המועדים' על הש"ס ונודע כתלמיד חכם עצום ששקד על התורה והעבודה והעמיד תלמידים רבים לאלפים.

בישיבה גם היה בעל תפילה בחסד עליון במשך עשרות שנים שימש כבעל תפילה בימים נוראים בתפילת שחרית. "אין תלמיד בישיבה שלא זוכר את התפילות שלו שהיו בהשתפכות הנפש".

במשך קרוב לשבעים שנה, היה מתפלל בשבתות בהיכל ישיבת פוניבז', עד ממש לתקופה האחרונה כשנחלש. היה תלמידם וחביבם של כל ראשי הישיבה, וכבור סוד שאינו מאבד טיפה, היה חוזר על שיעוריהם ודברי תורתם בדיוק נמרץ, שבעים שנים לאחר ששמעם.
היה אישיות מיוחדת, פה מפיק מרגליות ששמר על קשר עם התלמידים לאורך כל השנים, והיה הנואם המרכזי של הישיבה. בכל חודש חשוון היה נוסע לארה"ב במטרה לגייס כספים לטובת הישיבה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים מרביצי תורה ויראה.

מסע הלוויה היום בשעה 18:00 בערב מביתו ברחוב הרב הלפרין בבני ברק. מסע הלוויה ימשיך לירושלים ויצא בשעה 22:00 מבית הלוויות שמגר להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חוג חתם סופר הרב אונגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד