י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מוכשרת בצורה בלתי רגילה"

בוגרת 'בית יעקב' תמונה לסגנית היועצת לביטחון לאומי

אן (חנה) נויברגר, נבחרה על ידי ג'ו ביידן ליועצת אבטחת סייבר • לדברי שני אנשים המכירים את התוכניות של ביידן, ביידן מתכנן למנות את נויברגר כסגנית היועץ לביטחון לאומי בתחום אבטחת הסייבר 

בוגרת 'בית יעקב' תמונה לסגנית היועצת לביטחון לאומי
אילוסטרציה צילום: unsplash

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתכנן למנות את אן (חני) נויברגר, פקידת מודיעין בכירה מהסוכנות לביטחון לאומי, לכהן בתפקיד חדש שנוצר באבטחת סייבר במועצה לביטחון לאומי. כך מדווח אתר 'פוליטיקו'.

נויברגר, יהודייה אורתודוכסית מבולטימור, בוגרת בית ספר 'בית יעקב', עם ניסיון של למעלה מעשור ב-NSA, מונתה לראש מנהלת אבטחת הסייבר של הסוכנות בשנת 2019. העסקת נויברגר ויצירת תפקידה החדש משמשות אינדיקציה לכך שביידן מתכוון לבסס מחדש את אבטחת הסייבר בבית הלבן, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ ביטל את תפקיד רכז אבטחת הסייבר בשנת 2018.

היא תהיה אחראית לתיאום מאמצי אבטחת הסייבר הפדרליים וככל הנראה תהיה אחראית על תגובה עתידית של ארה"ב למתקפת סייבר מסיבית וחסרת תקדים שבוצעו נגד סוכנויות אמריקאיות על ידי האקרים רוסים בסוף 2020, כולל משרד האוצר, המסחר. ומחלקות אנרגיה.

נויברגר זוכה להערכה רחבה ברחבי קהילת אבטחת הסייבר והמודיעין, כך דיווח האתר 'פוליטיקו'. המומחה המשפטי בן ויטס, ששיתף פעולה בעבר עם נויברגר בנושאים משפטיים ומודיעיניים, כינה אותה "מוכשרת בצורה בלתי רגילה" ואמר כי מינויה מעביר "מסר חיובי מאוד" לגבי גישת הממשל הנכנס לאבטחת סייבר.

הוריה של נויברגר היו בין בני הערובה שחולצו משדה התעופה אנטבה בשנת 1976. לדבריה, הבריחות של משפחתה - תחילה מהשואה ואחר כך באוגנדה - סייעו בעיצוב תפיסת עולמה. כך דווח האתר Jerusalem post.

הוריה אינם ישראלים, אך בראיון שערכה לפני מספר שנים היא אמרה כי הפלסטינים שחטפו את טיסת אייר פראנס ידעו שאביה יהודי מכיוון שהוא חבש כיפה, אז הם החליטו להשאיר גם אותם עם שאר הישראלים.

ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד