י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עתיד טוב יותר

ישראל נעדרה מהמעמד: נחתמו ההסכמים עם סודאן • צפו

יחסי הידידות בין בני ה'דתות האברהמיות' הולכות מתרחבות ומעמיקות, בהיעדר נציג ישראלי, ובמעמד שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין נחתמו ההסכמים בח'רטום שבסודאן

ישראל נעדרה מהמעמד: נחתמו ההסכמים עם סודאן • צפו
שר המשטרה בסודן צילום: מתוך שידורי כאן 11

במהלך טקס החתימה על "הסכמי אברהם" אתמול (רביעי), הביע שר המשפטים הסודאני, נסר א-דין עבד אל-בארי, שייצג את ממשלתו במעמד זה, את תקוותו כי השלום עם ישראל יחזק את הידידות ואת האינטרסים בין עמי האזור.

עוד הוסיף השר ואמר כי יחסי הידידות בין בני ה'דתות האברהמיות' יעמדו בבסיס הקשרים הדיפלומטיים בין הממשלות, ויבטיחו עתיד טוב יותר לדורות הבאים. בהמשך דבריו אף העלה עבד אל-בארי על נס את ההסכמים שנחתמו בין ישראל למדינות אחרות באזור.

על פי הדיווח ב'כאן 11', ישראל לא הייתה מיוצגת במעמד החתימה, ובשם ממשלת ארצות-הברית חתם על ההסכמים שר האוצר סטיבן מנוצ'ין.

אתמול אמר שר המשפטים הסודאני, נסר א-דין עבד אל-בארי, במעמד החתימה על הסכמי אברהם בח'רטום כי ארצו מברכת על ההתקרבות הגדולה בין ישראל למדינות אזור ועל תחילת היחסים הדיפלומטיים עמה ש"אנחנו גם כן נפעל בעתיד הקרוב על מנת לחזק אותם וכדי להרחיב אותם לטובת סודאן ולטובת מדינות אחרות באזור".

כזכור אתמול סודאן חתמה על "הסכמי אברהם" עם ארה"ב, ובכך סוללת את הדרך לנורמליזציה עם ישראל. לסודאן הגיע שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, שחתם על מזכר הבנה עם הממשלה בחרטום, על ניכוי הפיגורים של סודאן לבנק העולמי, כך שיתאפשר לסודאן לקבל סיוע לפיתוח כלכלתה אחרי שנים ארוכות של מלחמות.

הסכם אברהם סודן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד