י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משלוח גדול בדרך

נתניהו בהצהרה: בפסח נשב כולנו מחוסנים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסרו הערב הצהרה מיוחדת, בה בישרו על הסכם נוסף עם חברת פייזר והגעת מאות אלפי חיסונים לישראל. נתניהו הצהיר כי עד סוף חודש מרץ כלל האזרחים מעל גיל 16 יחוסנו • צפו בהצהרה המלאה

נתניהו בהצהרה: בפסח נשב כולנו מחוסנים • צפו
ראש הממשלה נתניהו בהצהרתו צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל, בה הודיע כי הגיע לסיכום עם מנכ"ל פייזר, לפיו כלל אוכלוסיית ישראל מעל גיל 16 תחוסן עד סוף חודש מרץ.

לדברי ראש הממשלה, ביום ראשון יגיע משלוח החיסונים הבא תוצרת חברת 'פייזר', שיכלול מאות אלפי חיסונים. 

צילום: רועי אברהם, לע"מ | סאונד: ניר שרף, לע"מ

ראש הממשלה פתח ואמר, "בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם ידידי מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. השיחה האחרונה התקיימה ביממה האחרונה. הערב אני נרגש לבשר לכם על פריצת דרך אדירה. פריצת דרך שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים. אנחנו נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה".

לדבריו, "ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מארס, ואולי אף לפני כן. כלומר, אנחנו נחסן את כל האוכלוסיה הרלוונטית, וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן".

נתניהו הכריז כי "מבצע החיסונים ההיסטורי ייקרא "חוזרים לחיים" ובימים הקרובים אנחנו נפרסם את סדר החיסונים של מבצע "חוזרים לחיים".

הוא עדכן: "המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון, ויהיו עוד ברצף. כחלק מההסכם עם פייזר, קבענו שישראל תהווה מדינת מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים ואף הגדלנו את מספרם. ישראל תחלוק עם חברת פייזר ועם האנושות כולה את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להבסת נגיף הקורונה".

"אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו היא מהמתקדמות בעולם, ממש אור לגויים. בליל הסדר הקרוב נוכל בעזרת השם להסב סביב שולחן החג עם סבתא וסבא, אבא ואמא, הילדים והנכדים. כשנשאל מה נשתנה הלילה הזה, התשובה תהיה: הכל השתנה, הלילה הזה כולנו מסובים", אמר ראש הממשלה.

"באמצעות מבצע 'חוזרים לחיים' נפתח את הכלכלה, נחזור למקומות העבודה, לבתי הכנסת, למסעדות ולפאבים, למגרשי הכדורגל והכדורסל, לאירועי התרבות, לחיים שאנחנו כל-כך אוהבים ומתגעגעים אליהם".

"אבל כדי שכל זה יקרה, אסור לשכוח לרגע שהמגפה משתוללת בעולם, והיא משתוללת ביתר שאת. המוטציה הביאה מדינות כמו אנגליה ומדינות אחרות לסגר שלישי מלא ולשיאים של תמותה ותחלואה, אבל אצלנו הניצחון במרחק נגיעה".

"לשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם. אני קורא לכולם לשמור על כללי הסגר - כל המגזרים, בלי יוצא מן הכלל. אנחנו נדאג זה לזה, נקפיד על הכללים, כי הקורונה לא מבדילה בינינו, ואסור לנו להבדיל אחד מן השני. כולם צריכים להקפיד על הסגר, במאמץ גדול אחרון".

"בקרוב מאוד, עד סוף מארס, באמצעות מבצע "חוזרים לחיים", כל אזרחי ישראל יוכלו להתחסן, נוכל לחבק אחד את השני ולחזור לחיים", סיים נתניהו.

אחריו עלה לשאת דברים קצרים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין שבישר כי במוצאי שבת יתחילו קופות החולים לתת את המנה השנייה של החיסון שחולק בשבועות האחרונים, וכי בשבוע הבא ניתן יהיה לקבוע תורים חדשים.

בנימין נתניהו יולי אדלשטיין חיסון לקורונה הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד