י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ערב הסגר השלישי

גנץ התקפל, וקובי שבתאי ימונה למפכ"ל הקבוע

אחרי שסירב לאפשר את מינויו של קובי שבתאי למפכ"ל הקבוע של המשטרה - בצל חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן על המינויים במערכת המשפט, הודיע הערב יו"ר כחול לבן כי יאפשר את המינוי | גנץ: "מול משימות האכיפה המורכבות מדובר בצורך לאומי"

גנץ התקפל, וקובי שבתאי ימונה למפכ"ל הקבוע
קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

ההמשלה תביא לאישור את מינויו של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל הקבוע של המשטרה, זאת בעקבות הסכמתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ למהלך. ביום שישי האחרון אושר בממשלה מינויו של שבתאי למ"מ המפכ"ל, זאת בעקבות סירובו של גנץ לאשר מינוי קבוע, בצל המחלקות בין הליכוד לכחול לבן.

"מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו - אני בוחר לשים את ישראל לפני הכל", כתב הערב גנץ בעמוד הפייסבוק שלו. "ערב סגר שלישי, ברור שמדינת ישראל חייבת מפכ"ל קבוע".

"הודעתי הערב לראש הממשלה שאתמוך במינויו המידי של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל. מול משימות האכיפה המורכבות ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן - מדובר בצורך לאומי", הוסיף גנץ.

כאמור, ביום שישי הביא השר אוחנה את מיניו של שבתאי למ"מ המפכ"ל. אוחנה אמר שנכון יהיה להביא את מינוי הקבע לאישור מיידי בממשלה, "לאחר יותר משנתיים שבשני הארגונים מכהנים ממלאי מקום, וזאת בזמנים קשים ומאתגרים במיוחד לארגונים".

"לצערי", הוסיף השר לביטחון פנים, "המדובר בממשלה פריטטית בה גוש כחולבן צריך לאשר נושאים שעל סדר יום הממשלה, ואישור כזה לא ניתן על ידם. על כן אני נאלץ להביא בפניכם הצעה חלופית בהסכמה, למנות את השניים לממלאי מקום ראשי הארגונים, באמונה ובתקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחולבן להשלמת מינויי הקבע לשני הגופים הביטחוניים, המשוועים לכך כבר יותר משנתיים".

קובי שבתאי בני גנץ מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד