ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
החשש מהמוטציה הדרום אפריקאית

שרי הממשלה החליטו: השבים לארץ יבודדו במלוניות

ימים ספורים לאחר סגירת המלוניות בעקבות המהומות שפרצו בהן מטעם אלו ששבו ארצה ונלקחו אליהן בכפייה, הממשלה מאשרת הערב את פתיחתן מחדש עבור השבים ממדינות דרום אפריקה, שם מתפרצת מוטציה מסוכנת 

שרי הממשלה החליטו: השבים לארץ יבודדו במלוניות
חוזרים מחו"ל. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בשל החשש מהמוטציה הדרום אפריקאית, משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי במשאל טלפוני אישרו שרי הממשלה כי מי שחוזר דרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו, יחויב בבידוד במלונית מטעם המדינה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות) או ל-14 ימים ללא בדיקות.

על פי הודעת משרד הבריאות, "חוזר לארץ החייב בבידוד, ששהה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל בדרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו, יחויב בבידוד במלונית מטעם המדינה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות) או ל-14 ימים ללא בדיקות. ההחלטה תקפה ל-10 ימים, ממחר יום שישי ה-8.1.21 ועד ליום ראשון ה-17.1.21. בקשות חריגות לבידוד ביתי ייבחנו ע״י צוות מקצועי של משרד הבריאות בנתב"ג".

מוקדם יותר דיווחנו כי משרד הבריאות בודק חשד שלפיו נוסעים שהגיעו לארץ מדרום אפריקה ונמצאו חיוביים לקורונה, נושאים את הזן הדרום אפריקני של הנגיף. 

על פי הדיווח, הדגימות הועברו למעבדה לריצוף גנטי כדי לבחון באיזה זן מדובר. נזכיר כי אתמול ציינה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס בוועדת החוקה בכנסת כי מחקר ראשוני מעלה דאגה לגבי יעילות החיסון נגד קורונה עבור אנשים שנדבקו בזן הדרום אפריקני.

על פי הדיווח של שר הבריאות הדרום אפריקאי, המוטציה 501.V2 של נגיף הקורונה לא מדבקת יותר בשונה מהמוטציה הבריטית שדווח כי היא יותר מדבקת ב-70%, אולם היא עשויה לגרום למקרי תחלואה חמורים יותר - ובשונה מהנגיף הותיק, הנגיף שעבר מוטציה קטלני גם לצעירים.

קורונה בידוד דרום אפריקה המוטציה הדרום אפריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד