י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות ההתפרצות לבית הנבחרים

משלם את המחיר: מפקד משטרת הקפיטול התפטר

מפקד משטרת הקפיטול מתפטר בעקבות המחאות הסוערות שהביאו למותם של ארבעה, בהם צעירה בת 39, שנורתה על ידי שוטר בעת שניסתה לפרוץ לבית הנבחרים האמריקני דרך חלון שבור. מתברר כי המפקד קיבל התרעה מוקדמת מה-FBI שהציע את שירותיו כמו גם המשמר הלאומי, אך זה סירב להם

משלם את המחיר: מפקד משטרת הקפיטול התפטר
מפקד משטרת הקפיטול צילום: משטרת הקפיטול

מפקד משטרת הקפיטול, סטיבן סונד, הודיע ​​על התפטרותו אתמול (חמישי), יממה לאחר שפקודיו נכשלו מול מפגינים שפרצו לבניין הקפיטול בארה"ב.

סונד יסיים את תפקידו ב-16 בינואר, ארבעה ימים לפני טקס השבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, כך דווח בחדשות NBC. משטרת הקפיטול נראתה חסרת אונים מול המון רב מתומכי הנשיא דונלד טראמפ, לאחר שהסתערו לתוך הבניין, הטילו אימה על חברי הקונגרס, גרמו לנזק רב לרכוש וגרמו לעוצר לילי בבירה וושנגטון D.C.

מתברר כי משטרת הקפיטול בפיקודו של סונד, סירבה לקבל סיוע מה-FBI ומהמשמר הלאומי, לפני שתומכיו של הנשיא טראמפ הסתערו על הקפיטול, כך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP.

הפנטגון הציע לשלוח שומרים נוספים שיסייעו באבטחת המקום, משרד המשפטים הציע סיוע של ה-FBI, כשהגיע ההמון לעצרת הענק של טראמפ, אך שתי ההצעות נדחו.

במקום זאת, ולמרות אזהרות מוקדמות מפני התקוממות אפשרית והרבה משאבים וזמן שהיה למשטרה להתכונן, משטרת הקפיטול התארגנה רק ל"הפגנה בשם חופש הביטוי".

דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני, מסרה אמש הודעה לתקשורת תחת הכותרת "מסר בשם הבית הלבן כולו". היא אמרה כי "האלימות שראינו אתמול בבירת מדינתנו הייתה מזעזעת ומנוגדת לדרך האמריקאית. הנשיא והממשל הזה מגנים אותה".

עם זאת, הנשיא היוצא, טרם גינה את האלימות שנועדה לעצור את קביעת ניצחונו של ביידן, אך לאחר שכל הרשתות החברתיות חסמו את טראמפ עד ה-20 בינואר, לא ברור אם טראמפ יפרסם הודעת גינוי. 

בינתיים רק חברת טוויטר שחררה לו את החסימה והנשיא פרסם הודעת גינוי רפה ולא מספקת.

וושינגטון הפגנה אלימה בית הנבחרים מפקד משטרה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד