י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לאומיות היא דתנו"

עשרות אנטישמים הפגינו במחאה על ה'ציוץ' של השגריר הישראלי

עשרות אנטישמיים הפגינו אתמול מחוץ לשגרירות ישראל בקייב בדרישה שיהודים יתנצלו על הדיכוי הסובייטי | המחאה באה על רקע תגובתו של שגריר ישראל באוקראינה למצעד הלפידים לפני כשבוע

עשרות אנטישמים הפגינו במחאה על ה'ציוץ' של השגריר הישראלי
שוטרים באוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פעילי ימין קיצוני ונאצים ושונאי אדם הפגינו אמש מול שגרירות ישראל בקייב וקראו לישראל וליהודים לקחת על עצמם את האחריות על 'הולודומור', אירועים שהביאו למותם של מיליוני אוקראינים בשנות השלושים, וההערכה היא כי נגרמה על ידי ממשלתו של ג'וזף סטלין, אז מנהיג ברית המועצות.

הסכסוך הרוסי-אוקראיני, אשר חזר השבוע לכותרות, מתקרב ל-200 שנים, ההולדמור, אשר באוקראינה מתייחסים אליו כרצח עם, התרחש בשטח המצוי כיום בדרום-מזרח אוקראינה וגבה את חייהם של כ-4 מיליון אוקראינים.

לאחר ששגריר ישראל באוקראינה גינה את הכבוד שאוקראינה נתנה למשתפי פעולה עם נאצים, עשרות אנטישמיים התאספו מחוץ לשגרירות ישראל בקייב בדרישה שיהודים יתנצלו על הדיכוי הסובייטי.

"ישראל מפיצה במכוון אנטישמיות באוקראינה", אמר אחד המפגינים, פעיל עליון לבן נאצי בשם ולדיסלב גורנין, במהלך נאום בעצרת. הוא אמר שיהודים וישראל חייבים "לחזור בתשובה על רצח עם" באוקראינה בשנות השלושים. כך דווח האתר JTA.

ההפגנה הייתה בתגובה לציוץ של שגריר ישראל ג'ואל ליאון במוצאי שבת האחרון, בו גינה צעדת לפידים לזכרו של סטפן בנדרה, מנהיג אוקראיני אנטישמי במלחמת העולם השנייה שכוחותיו הרגו אלפי יהודים ושהיו בעלי ברית של גרמניה הנאצית.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מאות בני אדם צעדו עם לפידים בקייב עיר הבירה של אוקראינה ביום שישי לפני שבוע במחווה שנתית למנהיג ששיתף פעולה עם גרמניה הנאצית.

שגריר ישראל באוקראינה גינה את צעדת הלפידים ביום שישי בקייב לזכרו של סטפן בנדרה, הצעדה הגיעה על רקע הלאומיות הגואה באוקראינה ומתבטאת באנטי יהודים.

"אנו מגנים בתוקף כל האדרה של משתפי פעולה עם המשטר הנאצי, הגיע הזמן שאוקראינה תשלים עם עברה", כתב השגריר ג'ואל אריה בטוויטר במוצאי שבת. בצעדה הניפו משתתפים רבים כרזות הנושאות את סמל מפלגת הימין הקיצוני סבובודה, שמנהיגיה התייחסו לא פעם לאנטישמיות, וכרזות: "לאומיות היא דתנו. בנדרה הוא הנביא שלנו".

שגרירות ישראל אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד