י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מתואמים עם המשטרה"

במשמר הכנסת ערוכים לאירוע פריצה כמו בארה"ב

העולם כולו עקב השבוע אחרי המהומות בגבעת הקפיטול | במשמר הכנסת כאן בישראל כבר נערכים להסקת מסקנות ולא לוקחים סיכון מיותר | לדברי קצין הכנסת יוסף גריף: "אם חלילה יהיה ניסיון כזה, נוכל להתמודד איתו"

במשמר הכנסת ערוכים לאירוע פריצה כמו בארה"ב
משכן הכנסת צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

על רקע המהומות בגבעת הקפיטול האמריקאי ביום רביעי האחרון בעקבות אי שביעות רצונם של תומכי הנשיא טרמפ מתוצאות הבחירות והבעת החשש של גורמים פוליטיים שאירוע דומה יתרחש גם בארץ, קצין הכנסת, יוסף גריף המכהן בתפקידו כבר 11 שנים אמר לעיתון "ישראל היום" כי במשמר הכנסת ערוכים לאירוע דומה.

לדברי גריף, "משמר הכנסת עושה את כל מה שנדרש כדי להיות ערוך לאפשרות שאירוע כפי שהתרחש בקונגרס האמריקני לא יקרה בכנסת". הוא הוסיף כי "כמובן שאין ודאות של ‭ 100‬אחוז שאירוע כזה לעולם לא יקרה בכנסת, אבל אנחנו מתואמים עם המשטרה, ואם חלילה יהיה ניסיון כזה, נוכל להתמודד איתו".

בעבר היו מספר ניסיונות של פריצת מפגינים לכנסת כגון במלחמת יום הכיפורים ובמהלך הפגנת החקלאים, אולם הם נבלמו. בשנת 1957 השליך משה דואק רימון רסס שגרם לפציעת ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון ושלושה שרי ממשלה נוספים, מה שהביא להוספת קיר זכוכית חסין כדורים בין יציע המשקיפים לאולם המליאה.

במשמר הכנסת משרתים כ־205 אנשי אבטחה, כולם בוגרי יחידות קרביות בצה"ל. במשמר יש יחידה מיוחדת בשם "עוז", המופקדת על שמירת ביטחונם של הח"כים, ויש יחידה בשם "כוח התערבות" של סוכנים הלבושים בלבוש אזרחי שתפקידםה לטפל באירועים חריגים בכנסת.

משכן הכנסת אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד