י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפחד מהמוטציות

בשורה מרגיעה מפייזר • שר הבריאות: יותר מ-1.7 מיליון מתחסנים

בשורה למתחסנים: ממחקר חדש שפורסם שעות לאחר שישראל החליטה להעביר לבידוד במלוניות חוזרים מארבע מדינות אפריקניות, עולה כי החיסון שניתן בישראל מגן מפני שתי המוטציות, הבריטית והדרום אפריקנית | מדען בכיר של פייזר, ד"ר פיליפ דורמיטייזר: "ממצא מרגיע מאוד"

בשורה מרגיעה מפייזר • שר הבריאות: יותר מ-1.7 מיליון מתחסנים
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חברת התרופות פייזר שהחיסונים שלה נגד קורונה משמשים את מערכת הבריאות הישראלית, הודיעה הבוקר (שישי) כי החיסון שלה עשוי להיות יעיל גם נגד המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית. על פי הודעת החברה הניסוי נעשה על ידי אוניברסיטת טקסס והראה תוצאות מעודדות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' איתמר גרוטו, בירך על הודעת פייזר. "שמח על ההודעה של פייזר. החיסון ממשיך לשמור על יעילות גבוהה, זה מה שחשוב", אמר גרוטו.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר כי למעלה מ-1.7 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה עד כה, כ-115,000 מתוכם רק אתמול.

"מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שניה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור", הוסיף.

כזכור, אתמול דווח כי משרד הבריאות בודק חשד שלפיו נוסעים שהגיעו לארץ מדרום אפריקה ונמצאו חיוביים לקורונה, נושאים את הזן הדרום אפריקני של הנגיף. על פי הדיווח, הדגימות הועברו למעבדה לריצוף גנטי כדי לבחון באיזה זן מדובר. נזכיר כי שלשום ציינה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס בוועדת החוקה בכנסת כי מחקר ראשוני מעלה דאגה לגבי יעילות החיסון נגד קורונה עבור אנשים שנדבקו בזן הדרום אפריקני.

על פי הדיווח, של שר הבריאות הדרום אפריקאי, המוטציה 501.V2 של נגיף הקורונה לא מדבקת יותר בשונה מהמוטציה הבריטית שדווח כי היא יותר מדבקת ב-70%, אולם היא עשויה לגרום למקרי תחלואה חמורים יותר - ובשונה מהנגיף הותיק, הנגיף שעבר מוטציה קטלני גם לצעירים.

כפי שפורסם ב'בחדרי', על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, המוטציה בחדשה תרמה להתפשטות הנגיף במדינה כמו גם למספר המתים החריג בה. בתדרוך וירטואלי שנעשה לפני כשבוע הוא ציין כי "הראיות שנאספו עד כה, לפיכך, מציעות כי הגל השני שאנחנו חווים מונע על ידי וריאציה חדשה זו".

פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, התראיין לחדשות 12 וסיפר כי "מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה. היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה". לטענתו קיימות בסך הכול 3 מוטציות, לאחר ששתיים נוספות ומדבקות התגלו במיקום מרכזי מאוד של הווירוס: אתר ההיקשרות לקולטנים, שם הוא מתחבר לתאים.

 

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד