י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
להתחזק ב'שניים מקרא'

הדיין על החיסון: "אינני רופא, לא מבין בזה"

הדיין הבכיר של העדה החרדית הגאון רבי אברהם יצחק אולמן, הידוע כמי שמקפיד ביותר על הוראות הבריאות, הפתיע שואל עם תשובה לגבי החיסון 

הדיין על החיסון: "אינני רופא, לא מבין בזה"
הגאון רבי אברהם יצחק אולמן צילום: ארכיון בחדרי

בבתי האדמו"רים והרבנים, כאב ראש רציני בנושא הקורונה וההנחיות, ועתה נוסף עליהם דבר קבלת החיסון שאין דעה רבנית הלכתית נחרצת בעניין ואין להם ניסיון בנושא, אולם רוב הרבנים מצדדים לצד היועצים הרפואיים שממליצים לקחת את החיסון לפחות המבוגרים שבינינו, ומעטים הם שיוצאים חוצץ נגד החיסון וטעמם עמם.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה תשובה מעניינת שקיבלו השואלים את דבר השם, מפי הפוסק ודיין 'העדה החרדית' הגאון רבי אברהם יצחק אולמן, שכידוע הוא מהמקפידים ביותר על בריאות הגוף והנפש, ולפי דברי באי ביתו התשובה הפתיעה גם אותם.

רבים מבני 'העדה החרדית', אנשי ירושלים ותושבי שכונת 'גבעת שאול', שם מכהן הדיין כרב בבית המדרש 'זופניק', עלו לפתחו כדי לקבל מענה, האם להתחסן או לא, שאלה שכרוכה בפיקוח נפש לכאן ולכאן. אחד השואלים אומר ל'בחדרי חרדים': "הרב שליט"א שכידוע בתשובותיו הנחרצות בכל עניין ללא חת ומורא, הפתיע גם אותי".

והוא מצטט את תשובת הדיין: "איך בין נישט קיין דאקטר, איך פארשיי נישט צי דעם" (בתרגום: 'אינני רופא, ואני לא מבין בזה). הדיין הוסיף, "התרופה היחידה שאני יכול לתת, זה את דברי חז"ל המרומז בפרשתנו פרשת שמות, מדובר בסגולה הידועה של 'שניים מקרא ואחד תרגום' לעבור על הסדרה בערב שבת והיא סגולה לאריכות ימים."

הגרא"י אולמן הביע לשואלים ובאי ביתו את הקרירות בדבר, והראה להם את הגמרא בברכות דף ח': "אמר רב הונא בר יהודה אמר רבי אמי: לעולם ישלים אדם פרשיותיו עם הצבור שנים מקרא ואחד תרגום, ואפילו 'עטרות ודיבון', שכל המשלים פרשיותיו עם הצבור מאריכין לו ימיו ושנותיו".

'בחדרי' מביא לכאן את דברי פוסק 'העדה החרדית' שביקש לפרסם זאת ברבים, וכפי שמביא ה'בעל הטורים' בפרשת השבוע, על הפסוק: "ואלה שמות בני ישראל, ר"ת ו'אדם א'שר ל'ומד ה'סדר ש'נים מ'קרא ו'אחד ת'רגום ב'קול נ'עים י'שיר י'חיה ש'נים ר'בות א'רוכים ל'עולם" (שמות א, א).

חיסון לקורונה הרב אברהם יצחק אולמן העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד