י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו עומד מהצד ונהנה

עימות סוער בין גנץ לשר שערק: "שקרן בינוני"

על רקע דחיית משפטו של נתניהו למועד בלתי ידוע וזאת בעקבות הסגר המלא והמהודק, עימות סוער בין שר המשפטים בני גנץ לבין קודמו בתפקיד שערק למפלגתו של רון חולדאי | ניסנקורן: "כשר משפטים לא התקפלתי" | חולדאי: "גנץ לא מפספס הזדמנות להיכנע לביבי" | כחול לבן: "פייק מועמד בחצי משרה"

עימות סוער בין גנץ לשר שערק: "שקרן בינוני"
רון חולדאי/אבי ניסנקורן/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

יושב ראש 'כחול לבן', השר בני גנץ, המשמש גם כממלא מקום שר המשפטים, מתייחס לדחיית משפטו של ראש הממשלה בנימין לנתניהו, שאמור היה להיפתח השבוע ונדחה למועד לא ידוע עקב הסגר,

"למען הסר ספק - בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט", כתב גנץ.

לדבריו, "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות".

גנץ הוסיף ותקף כי "הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות".

מוקדם יותר כתב שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, שערק למפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי: "כשר משפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר. דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום. לישראלים מגיעה הנהגה שאפשר לסמוך עליה".

רון חולדאי, העומד בראש מפלגת 'הישראלים' האשים: "לא עברו שבועיים מאז שניסנקורן עזב את משרד המשפטים - ומשפט נתניהו נדחה. גנץ לא מפספס הזדמנות להיכנע לביבי. אנחנו נחזיר את המדינה לפסים".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לניסנקורן: "אבי, הפכת משליח מקצועי לשקרן בינוני. כנראה שכחת שאתה אישרת את סגירת בתי המשפט בסגר הקודם והארכת בשבועות את הפגרה. בניגוד אליך גנץ עמד על השארת בתי המשפט פתוחים והמתקפה שלך היא פגיעה פוליטית בבית המשפט".

לדברי חולדאי, הגיבו ב'כחול לבן': "תגובה שמעידה על בורות וחוסר הבנה של מערכת המשפט, אבל זה לא מפתיע שזה מה שמנסח פייק מועמד בחצי משרה שלא ירוץ עד הסוף ויפרוש רגע לפני קו הסיום".

רק השבוע התייחס השר גנץ בחשבון הטוויטר לאפשרות שמשפט של נתניהו יידחה וצייץ: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי". 

בני גנץ אבי ניסנקורן רון חולדאי משפטו של בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד