י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יענקי פרבר בטור נוקב

מגדפי דרעי ומלביני פניו, זו הזדמנות לבקש סליחה

בראשית החקירה נגד דרעי, עיתונאים חרדים הפיצו אז את תמונת אשתו של אריה דרעי, כשהיא מביטה מחלונות להב 433 בין חקירה לחקירה, ומנתחים את התמונה "האם היא נראית מסכנה, שמחה, עצובה, חזקה או אומללה" | זאת ההזדמנות להתנצל • יענקי פרבר בטור נוקב

מגדפי דרעי ומלביני פניו, זו הזדמנות לבקש סליחה
השר אריה דרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ב-2017 נחקר שר הפנים אריה דרעי במשטרה, ולאחר פרסום הדברים, חרדים רבים ביניהם עיתונאים שפכו את דמו ואת דמה של אשתו עם סיפורים מפוברקים על דירות ונכסים שהוא מחזיק וניפחו את הסיפור כי היה להם הזדמנות "להיכנס בדרעי".

לצערי עיתונאים חרדים משתתפים בלינץ התקשורתי נגד כל איש ציבור או פוליטיקאי חרדי, שמחים לאידו ורוקדים על דמו.

אריה דרעי ישב בעברו בכלא, זה לא סוד, הוא שילם את חובו לחברה זה גם לא סוד, הוא חזר לזירה הפוליטית באופן חוקי לחלוטין, ואם זה מפריע למישהו הוא מוזמן לשנות את החוק.

אבל מה שקרה אז (וכתבתי כך גם ב-2017) היה עלבון לאנשים שקוראים לעצמם 'חרדים'. איזה חרדי הרשה לעצמו אז להלבין את פניו של יהודי? איך זה שחרדים הפיצו אז את תמונת אשתו של אריה דרעי, כשהיא מביטה מחלונות להב 433 בין חקירה לחקירה, ומנתחים את התמונה "האם היא נראית מסכנה, שמחה, עצובה, חזקה או אומללה".

הם שכחו אז את דברי חז"ל באשר להלבנת פנים, שעל זה אמרו חז"ל, "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים", וגם "כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים".

אותם אנשים שקוראים לעצמם חרדים ושפכו אז את דמו, הקב"ה ישב אז בשמים ואסף את הדמעות של כל הלבבות שבורים, הילדים והנכדים של אריה דרעי שהצטערו והיו שבורי לב כשהם רואים "חרדים" יורדים לחיי אביהם וסבם.

ואם נשארה להם טיפת זכרון, ממה שנאמר בפרקי אבות "רבי אלעזר המודעי אומר המלבין פני חברו ברבים אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים אין לו חלק לעולם הבא", שיזכרו שסופן של הדמעות מהלבבות השבורים גם לחזור אליהם.

ביום שישי האחרון הודיע היועמ"ש, כי אריה דרעי יועמד לדין בכפוף לשימוע על "מיסים", הליך שכל אדם שעושה עסקי נדל"ן יכול להסתבך בהם, אבל כינו את דרעי במילים קשות, השפילו אותו והדביקו לו חשדות שלא היו ולא נבראו, חרצו את דינו ללא שום ראיה או הוכחה.

יענקי דרעי, בנו של השר דרעי אומר לי כי הוא שמח שהצדק יצא לאור, "ידענו שכל האשמות נגדו הן לא נכונות וחלקן שקריות, אני מודה להקב"ה על פרסום הדברים, אני מאמין שבשימוע היועמ"ש יקבל את דברי אבא שלי, ויורה על סגירת התיק, אבן ירדה לי מהלב".

עכשיו יש לאותם אנשים אפשרות לבקש סליחה מאריה דרעי, לכתוב "חטאתי עוויתי פשעתי" באותם מקומות, שם הם השמיצו את דרעי, זכרו, יום הכיפורים לא מכפר עד שירצה את חברו, והקב"ה לא מתחשב בכמות לייקים או קוראים של אלה שמבזים אחרים.

יענקי פרבר יפה דרעי חקירות דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד