י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הזיופים בבחירות

תביעה של 1.3 מיליארד דולר נגד עורכת דינו של טראמפ

חברת דומיניון המספקת את מכונות ההצבעה, תובעת את עורכת הדין סידני פאוול, שהובילה את המאבק המשפטי של הקמפיין של טראמפ, כשהיא מאשימה את החברה בזיופים לטובת ביידן

תביעה של 1.3 מיליארד דולר נגד עורכת דינו של טראמפ
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

חברת דומיניון המספקת את מכונות ההצבעה האמריקאיות הגישה בסוף השבוע תביעה נגד היועצת המשפטית לשעבר של קמפיין טראמפ, סידני פאוול, בגין לשון הרע, לאחר שעורכת הדין קידמה תיאוריית קונספירציה חסרת בסיס שקשורה למכונות ההצבעה של החברה להונאת בחירות נרחבת, החברה איימה עליה כי היא תהיה הראשונה בסדרת תביעות המתמקדות בכל מי שהפיץ נגדם שקרים. בעלי בריתו של טראמפ הפיצו את הטענות הכוזבות - ואולי גם הנשיא עצמו.

החברה טענה כי "פאוול אחראית במידה רבה בהפצת תיאוריית קונספירציה ימנית קיצונית, בטענה שמכונות ההצבעה של דומיניון סייעו עם זיופים גדולים לניצחון ג'ו ביידן".

עוד מסרה החברה "אין שום הוכחה על כל תרמית בחירות שקשור למכונות של דומיניון, המכונות היו בשימוש במדינות רבות בעולם שהצביעו עבור הנשיא דונלד טראמפ. (עובדי שגרירות וחיילים) ההאשמות של פאוול התבררו כלא נכונים בשל חוסר ראיות".

דומיניון הגישה את כתב התביעה לאחר שקודם לכן פנתה החבר במכתב לאנשי קמפיין טראמפ, בדרישה "לחדול מתאוריית הקונספירציה המסכנת את חייהן של עובדי דומיניון וגרמה נזק עצום לחברה". התביעה הוגשה ביום שישי באופן רשמי לבית המשפט הפדרלי במחוז קולומביה, בתביעה נכתב כי התובעים מבקשים פיצויים בסך 1,303,470,000 דולר. (מיליארד 300 מיליון).

דונלד טראמפ בחירות תביעה כתב תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד