י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השנאה חזקה מהנגיף

מנהיג איראן אסר על הבאת חיסונים מבריטניה וארה"ב

המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי, הצהיר ביום שישי בשידור חי בטלוויזיה האיראנית כי הוא הורה לממשלה לדחות חיסונים מתוצרת בריטניה ואמריקה. במקביל שיבח חמינאי את המאמצים המתמשכים לייצר חיסון מתוצרת איראן

מנהיג איראן אסר על הבאת חיסונים מבריטניה וארה"ב
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

למרות מספר ההרוגים הגבוה מנגיף הקורונה, המנהיג העליון של איראן, האייתוללה חמינאי, קרא לאסור על חיסוני, פייזר, מודרנה, ואוקספורד-אסטרה-זנקה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר ביום שישי בשידור חי בטלוויזיה האיראנית כי הוא הורה לממשלה לדחות חיסונים מתוצרת בריטניה ואמריקה. "יבוא של חיסונים אמריקניים ובריטים למדינה, אסורים בהחלט. אמרתי זאת לפקידים ואני אומר זאת בפומבי עכשיו", אמר חמינאי.

ההצהרה הגיעה על רקע עליית המתיחות האחרונה בין איראן לארצות הברית, ותפיסתה של איראן מכלית נפט מדרום קוריאה בתחילת השבוע.

ההודעה אוסרת למעשה על שלושת החיסונים העיקריים שקיבלו עד כה אור ירוק ברחבי העולם. החיסון הגרמני ביו-טק מיוצר במשותף עם חברת פייזר האמריקאית, חיסון המודרנה הוא הישג אמריקאי וחיסון אוניברסיטת אוקספורד - אסטרה-זנקה - זול יותר משתי האפשרויות האחרות - הוא מבריטניה.

חמינאי שיבח את המאמצים המתמשכים לייצר חיסון בתוך איראן. על פי הדיווחים, איראן עובדת עם חברת Fosun Pharma הסינית לייצור והפצת חיסונים. איראן נפגעה קשות במיוחד מהמגיפה של נגיף הקורונה עם כמעט 56,000 מקרי מוות מאז שהנגיף הגיע למדינה.

איראן חיסון לקורונה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד