י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בוא נמשיך ביחד

"ח"כ מתן כהנא במכתב גלוי לסמוטריץ': "מאבק כה מיותר

המהלך של סמוטריץ' גרם לזעזוע במפלגת ימינה בפרט, ובציונות הדתית על גווניה השונים בכלל, חבר הכנסת מתן כהנא פנה הערב במכתב גלוי לבצלאל סמוטריץ': "בצלאל, למען ערכיה ותורתה של הציונות הדתית. בוא נמשיך ביחד!"

"ח"כ מתן כהנא במכתב גלוי לסמוטריץ': "מאבק כה מיותר
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ הקים ביום רביע בשבוע שעבר פלטפורמה חדשה, מטרתה לאחד בה את מפלגות הציונות הדתית השונות, ובהצהרה לתקשורת הוא הבהיר כי הוא לא מקים מפלגה חדשה, אך קורא לאיחוד שישמור על הערכים של הציונות הדתית בניגוד לקו שנוקט יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט.

המהלך של סמוטריץ' גרם לזעזוע במפלגת ימינה בפרט, ובציונות הדתית על גווניה השונים בכלל, הערב (מוצאי שבת) פנה חבר הכנסת ממפלגת ימינה מתן כהנא בפייסבוק במכתב גלוי לבצלאל סמוטריץ': "בצלאל, למען ערכיה ותורתה של הציונות הדתית. בוא נמשיך ביחד!"

בפתח דבריו כתב כהנא "בצלאל ידידי, אתה יודע היטב מה אני חושב עליך ועד כמה אני מעריך אותך. אם יש לך עדיין איזה שהוא ספק, תקשיב לאחד מעשרות הראיונות בהם נשאלתי לגביך. אני פוליטיקאי צעיר. עדיין אומר אמת בראיונות... תוכל לשמוע אותי חוזר פעם אחר פעם על כמה שאני מעריך אותך (נראה לי שאפילו פעם אחת התפלק 'מעריץ'...), עד כמה אנחנו מסכימים על כל-כך הרבה דברים, על היעילות שלך כפרלמנטר וכשר בממשלה, ועל עד כמה אנחנו עובדים בהרמוניה ביחד. לא מתחרט על אף מילה. קיוויתי שלעולם לא נגיע למאבק הכה מיותר הזה "מי יותר מייצג את הציונות הדתית".

ההרמוניה בה עבדנו מילאה אותי בשמחה. בני הציונות הדתית, על המנעד הרחב של גווניה, יודעים לעבוד יחד כדי לקדם מטרות משותפות. בני הציונות הדתית יודעים לתאם ביניהם עמדות ולחלק ביניהם משימות כדי "להתאים חימוש למטרה". בני הציונות הדתית יודעים להתווכח גם בחדרי חדרים וגם בכיכר העיר על נושאים שבהשקפה. על איך לרומם את קרנה של הרבנות הראשית, על מתווה הגיור הנכון, על גיוס נשים לצה"ל ועוד ועוד" כתב כהנא, והבהיר: "ויכוחים לשם שמים. ויכוחים הנשענים על עולם ההלכה וגדולי תורה. ויכוחים שבהם שנינו ידענו שגם הצד השני רוצה לקדש שם שמים ולחזק את קרנה של תורתנו הקדושה, ובעצם אנחנו חלוקים על הדרך. בצלאל ידידי, כואב לי. זהו? אני לא מייצג את הציונות הדתית?

מתן הסיף וכתב: "אתה יודע כמה זמן הקדשתי לקידום נושאים החשובים לציונות הדתית. כמוך, פעלתי מתוך אמונה שהערכים שלנו והדברים בהם אנחנו מאמינים טובים ונכונים לכלל המדינה. אתה ראית איזה התקפות חטפתי מחברי לנשק כשביטאתי בקול רם וברור את העמדות בהם אנו מאמינים במגוון נושאים. שיתפתי אותך בדברים. ראית שזה לא היה לי קל. אתה יודע שהגשתי הצעות חוק שישפרו את הסיכויים למינוי רב ראשי ציוני. אתה יודע שהקמתי שדולה לשיפור שרותי הדת כדי לטפל בבירוקרטיה הנוראית ובחילול ה' שנגרם במצב הקיים".

"אתה יודע שפעלתי רבות לקדם בחינות לרבני עיר לתלמידי המוסדות שלנו. אתה יודע שנפגשתי עם ראשי ערים כדי לקדם בחירת רבנים ציוניים. אתה מכיר את סיורי העומק שעשיתי בישיבות ובמפעלות החינוך וההתנדבות של הציונות הדתית ובגרעינים התורניים כדי להבין את המצוקות ולהושיט יד. אתה יודע שהסתובבתי בישיבות שלנו ועודדתי את בחורי הישיבה להמשיך וללמוד תורה" כתב חבר הכנסת כהנא, עוד הוסיף: "אתה מכיר היטב את תפיסת עולמי בענייני משפט, התיישבות, כלכלה וחברה, נושאים שנראה לי שלגבי רובם אנו חולקים דעות דומות להפליא ומנסים לקדם ביחד ולחוד".

"בצלאל ידידי, אני חושב שמאז שאני בכנסת הצלחתי להוכיח שגם במפלגה שפתחה את שורותיה לכל הימין הערכי והאידאולוגי, מפלגה השואפת להנהגה לאומית, אפשר להמשיך ולהיות נציג אותנטי לבית הגידול ממנו הגענו. אפשר להמשיך ולקדם את כל הנושאים היקרים לציבור הנפלא שלנו גם במפלגה שאינה על טהרת סקטור אחד בלבד" טען כהנא, והמשיך: "בימים האחרונים מתקיים דיון ער (שלא לומר ויכוח) מי מייצג בצורה אוטנטית יותר את הציונות הדתית. האם יש יותר "בצלאלים" או יותר "מתן כהנאים". בשביל מה אנחנו צריכים את הוויכוח הזה? אני פשוט יודע שהציונות הדתית זה מה שאתה מייצג והציונות הדתית זה מה שאני מייצג. אני יודע שממש במשפחות הגרעיניות של שנינו יש מזה ומזה. ואני בעיקר יודע ש"ביחד זה שלם".

"בצלאל, באופן בו פעלנו יחד ב"ימינה", בזכות הגיוון, בזכות זה שאנחנו בעצם משלימים זה את זה, הצלחנו לייצג נאמנה את כלל הציונות הדתית. למרות הקשיים שחווינו כסיעה באופוזיציה הצלחנו להניף את הדגל שלנו ואני בטוח שכאשר נהיה כולנו ביחד, מאוחדים בקואליציה, נמשיך לעשות את זה בהצלחה וביעילות גדולים בהרבה" סיים כהנא, וסיכם: "בצלאל, למען ערכיה ותורתה של הציונות הדתית. בוא נמשיך ביחד!".

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט מתן כהנא מפלגת ימינה הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד