י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שלושה שבועות

נתניהו קיבל את המנה השנייה והבטיח: תוך חודשיים כל הישראלים יחוסנו

3 שבועות לאחר שהיו לאזרחים הראשונים בישראל שקיבלו את החיסון לקורונה, ראש הממשלה ושר הבריאות קיבלו את המנה השנייה של החיסון. נתניהו: "1.8 מיליון כבר קיבלו את המנה הראשונה. בואו ניזהר כולנו כדי שנגיע להיות המדינה הראשונה בעולם שרוב אזרחיה מחוסנים" • צפו

נתניהו קיבל את המנה השנייה והבטיח: תוך חודשיים כל הישראלים יחוסנו
נתניהו מקבל מנה שנייה של החיסון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שלושה שבועות לאחר שקיבלו את החיסון לקורונה והפכו לישראלים הראשונים שקיבלו את החיסון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין התייצבו הערב (מוצ"ש) בבית החולים שיבא-תל השומר וקיבלו את המנה השנייה של החיסון. בכך הם הישראלים הראשונים שקיבלו את שתי מנות החיסון.

לאחר שקיבל את החיסון אמר השר אדלשטיין כי "לפני שלושה שבועות קיבלנו את המנה הראשונה. חלפו רק 3 שבועות וכבר 1.8 מיליון קיבלו את המנה הראשונה. מהערב אזרחי ישראל יקבלו גם את המנה השניה. אנחנו קרובים אל האור, בואו ניזהר כולנו כדי שנגיע להיות המדינה הראשונה בעולם שרוב אזרחיה מחוסנים. כרגע כבר 20 אחוז מהאוכלוסייה מחוסנים, כבר 70 אחוז מהאוכלוסיות בסיכון, רוב הצוותים הרפואיים מחוסנים, הרבה מכוחות הביטחון מחוסנים. בואו נמשיך בדרך הזאת ליציאה מהמחלה. יכולים לעשות את זה בשת"פ שלכם".

לאחר שעברו שלושה שבועות, בבתי החולים יחלו מחר לתת את הזריקה השנייה לצוותים הרפואיים, ובקופות החולים יחסנו שנית את המבוטחים שקיבלו את הזריקה הראשונה. החל מיום ראשון הבא צפויה האוכלוסייה הכללית להתחיל להתחסן בבית החולים.

נתניהו ציין כי "סיכמתי עם מנכ"ל פייזר על עוד משלוחי ענק של חיסונים, מה שיאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 תוך חודשיים, מקסימום עד סוף מרץ".

לדברי נתניהו, "אני אמנם מיומן אבל מתרגש, ואני בטוח שכל אזרחי ישראל שעומדים לקבל את המנה השנייה של החיסונים מתרגשים כמוני. בשיחה ה-17 שלי עם ידידי מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, סיכמנו על עוד משלוחי ענק של חיסונים למדינת ישראל, מה שיאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 תוך חודשיים, מקסימום עד סוף חודש מרץ.

המשלוח הענק הראשון מתוכנן להגיע מחר, ובאמצעות מבצע "חוזרים לחיים" נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו במהרה; הפאבים, המסעדות, מכוני הכושר, בתי הספר, בתי הכנסת, התיאטרון. נעשה זאת באמצעות דרכון ירוק, נפרט על כך בהמשך. כדי שזה יקרה אני צריך מכם אזרחי ישראל שני דברים: שתתנו כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המוטציות. אנחנו עושים את זה יחד. נכנסו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם".

במשרד הבריאות מציינים כי הגוף שהיה אחראי על מתן הזריקה הראשונה יהיה אחראי גם על הזריקה השנייה. מתחסנים שחוסנו בבתי החולים, על פי ההנחיה, לא יוכלו להתחסן בקופת החולים. לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים לאתמול בערב, עד כה קיבלו את הזריקה הראשונה 1.7 מיליון בני אדם, 70% מהם בני 60 ומעלה.

קורונה חיסון לקורונה יולי אדלשטיין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד